Adaptarea educației contabile la tendințele în schimbare
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
91 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 16:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
657:378.4(478) (2)
Accountancy (940)
Higher education. Universities. Academic study (2579)
SM ISO690:2012
LAZARI, Liliana. Adaptarea educației contabile la tendințele în schimbare. In: Învățământul superior contabil: provocări și soluții, Ed. Ediția 2-a, 17 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2023, Ediția 2-a, pp. 8-10. DOI: https://doi.org/10.53486/isc2023.02
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul superior contabil: provocări și soluții
Ediția 2-a, 2023
Colocviul "Învățământul superior contabil: provocări și soluții"
Ediția 2-a, Chişinău, Moldova, 17 noiembrie 2023

Adaptarea educației contabile la tendințele în schimbare

Adapting of accounting education to changing trends

DOI:https://doi.org/10.53486/isc2023.02
CZU: 657:378.4(478)
JEL: M40, M41, A22, A23

Pag. 8-10

Lazari Liliana
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 12 februarie 2024


Rezumat

This research will address the challenges facing accounting education in higher education in the Republic of Moldova. The relevance of the research is determined by the continuous changes that are in the normative framework of: education in higher education in the Republic of Moldova, the organization of accounting and of the regulation of entities, and last but not least by the transformations of economic processes, the digitalization of accounting and reporting activities, cross-border activities, etc. The aim of this research is to examine how accounting education in higher education rapidly achieves and implements these transformations to provide the knowledge and skills of future accounting graduates. The following scientific research methods were used in the study: analysis of the normative framework governing the study, synthesis of information, comparison to identify distinctive features, deduction of challenges, through which it was possible to present accounting education in higher education.

Cuvinte-cheie
învăţământ superior, educația contabilă, provocările educației contabile