Articolul precedent |
Articolul urmator |
125 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-20 15:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
303.433.2:316.775-025.25:378 (1) |
Methods of the social sciences (177) |
Sociology of culture. Cultural context of social life (812) |
Higher education. Universities. Academic study (2670) |
SM ISO690:2012 GROSU, Liliana. Comunicare interculturală fără conflicte în mediul educațional universitar. In: Dimitrie Cantemir: memorie literară și studii culturale, 26 octombrie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, pp. 105-111. ISBN 978-9975-62-607-1 (PDF). DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10213644 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Dimitrie Cantemir: memorie literară și studii culturale 2023 | ||||||
Conferința "Dimitrie Cantemir: memorie literară și studii culturale" Chişinău, Moldova, 26 octombrie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10213644 | ||||||
CZU: 303.433.2:316.775-025.25:378 | ||||||
Pag. 105-111 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Importanța comunicării interculturale reprezintă o directivă majoră la nivelul politicilor educaționale internaționale, dar și al practicilor educaționale promovate în sistemul de învățământ național. Comunicarea interculturală permite formarea unei identități culturale deschise, care înțelege diferențele dintrun mediu multietnic, încearcă să respecte identitatea culturală a celorlalți, manifestă toleranță, e capabil să evite stereotipurile, prejudecățile, discriminarea etc., asigurând, în bune condiții, realizarea unui dialog intercultural eficient, fără a crea conflicte sau fiind un factor activ în medierea unei comunicări interculturale eficiente. Prin intermediul acestui articol ne propunem să analizăm procesul de comunicare interculturală în cadrul Facultății de Științe Umaniste și Pedagogice a Universității de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, unde avem o comunitate academică diversă, cum de altfel este municipiul Cahul – o localitate plurietnică, pentru a asigura o comunicare interculturală constructivă, a identifica cauzele care provoacă conflictele și a găsi soluții pentru a preveni apariția conflictelor. |
||||||
Cuvinte-cheie comunicare interculturală, multietnic, identitate culturală, conflict, soluţii, intercultural communication, multi-ethnic, cultural identity, conflict, Solutions |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-196617</cfResPublId> <cfResPublDate>2023</cfResPublDate> <cfStartPage>105</cfStartPage> <cfISBN>978-9975-62-607-1 (PDF)</cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/196617</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Comunicare interculturală fără conflicte în mediul educațional universitar</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>comunicare interculturală; multietnic; identitate culturală; conflict; soluţii; intercultural communication; multi-ethnic; cultural identity; conflict; Solutions</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Importanța comunicării interculturale reprezintă o directivă majoră la nivelul politicilor educaționale internaționale, dar și al practicilor educaționale promovate în sistemul de învățământ național. Comunicarea interculturală permite formarea unei identități culturale deschise, care înțelege diferențele dintrun mediu multietnic, încearcă să respecte identitatea culturală a celorlalți, manifestă toleranță, e capabil să evite stereotipurile, prejudecățile, discriminarea etc., asigurând, în bune condiții, realizarea unui dialog intercultural eficient, fără a crea conflicte sau fiind un factor activ în medierea unei comunicări interculturale eficiente. Prin intermediul acestui articol ne propunem să analizăm procesul de comunicare interculturală în cadrul Facultății de Științe Umaniste și Pedagogice a Universității de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, unde avem o comunitate academică diversă, cum de altfel este municipiul Cahul – o localitate plurietnică, pentru a asigura o comunicare interculturală constructivă, a identifica cauzele care provoacă conflictele și a găsi soluții pentru a preveni apariția conflictelor.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The importance of intercultural communication is a major guideline at the level of international education policies, as well as at the level of educational practices promoted in the national education system. Intercultural communication enables the formation of an open cultural identity, which understands differences in a multi-ethnic environment, tries to respect the cultural identity of others, shows tolerance, is able to avoid stereotypes, prejudices, discrimination, etc., ensuring, under good conditions, the achievement of an effective intercultural dialogue without creating conflicts or being an active factor in mediating effective intercultural communication. Through this article we intend to analyse the process of intercultural communication within the Faculty of Humanities and Pedagogical Sciences of Cahul State University “Bogdan Petriceicu Hasdeu”, where we have a diverse academic community, as is the municipality of Cahul – a multi-ethnic locality, in order to ensure a constructive intercultural communication, to identify the causes of conflicts and to find solutions to prevent them.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2023T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2023T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-70737</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2023T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-70737</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-70737-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2023T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Grosu</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Liliana</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>