Valorificarea educației pentru rezolvarea conflictelor și a comunicării persuasive în prevenirea violenței în mediul școlar
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
156 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 22:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01:316.48 (2)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3950)
Social processes. Social dynamics (583)
SM ISO690:2012
ADĂSCĂLIŢEI, Andra-Mirabela. Valorificarea educației pentru rezolvarea conflictelor și a comunicării persuasive în prevenirea violenței în mediul școlar. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2023, nr. 4(34), pp. 42-53. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v34i4.42-53
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 4(34) / 2023 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Valorificarea educației pentru rezolvarea conflictelor și a comunicării persuasive în prevenirea violenței în mediul școlar

Valuation of education for conflict resolution and persuasive communication in the prevention of violence in the school environment

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v34i4.42-53
CZU: 37.01:316.48

Pag. 42-53

Adăscăliţei Andra-Mirabela
 
Școala Profesională Specială “Ion Pillat”, Dorohoi
 
 
Disponibil în IBN: 25 ianuarie 2024


Rezumat

Constatăm că, ȋn ultima perioadă, sistemele de ȋnvățământ din România şi Republica Moldova au fost supuse unor schimbări generate de transformări ale contextului (apariția pandemiei de COVID19), ale tehnologizării şi ale rapidității de a face față unor exigențe privind creşterea rezultatelor academice. Astfel, şcoala se confruntă cu creşterea absenteismului şi a riscului de abandon şcolar, scăderea motivației pentru ȋnvățare, creşterea incidenței conflictelor şi diversificarea formelor de manifestare a violenței. Lucrarea de față ȋşi propune o teoretizare despre educația pentru rezolvarea conflictelor şi comunicarea persuasivă, dar şi prezentarea unui studiu derulat pentru a investiga opinia generală a elevilor privind conflictele şi rezolvarea acestora ȋn mediul şcolar.

We find that, recently, the education systems in Romania and the Republic of Moldova have been subject to changes generated by changes in the context (the emergence of the COVID-19 pandemic), in technology and in the speed of dealing with demands regarding the increase in academic results. Thus, the school is faced with the increase in absenteeism and the risk of dropping out, the decrease in motivation for learning, the increase in the incidence of conflicts and the diversification of forms of violence. The present work proposes a theorization about education for conflict resolution and persuasive communication, but also the presentation of a study carried out to investigate the general opinion of students regarding conflicts and their resolution in the school environment.

Cuvinte-cheie
conflict, comunicare persuasivă, educația pentru rezolvarea conflictelor, violență,

conflict, persuasive communication, conflict resolution education, violence