The features of aesthetic education for the development of visual language of architecture students
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
77 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-15 08:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
72:37.036 (1)
Architecture (635)
Education (14334)
SM ISO690:2012
HADJI-BANDALAC, Mariana. The features of aesthetic education for the development of visual language of architecture students. In: Journal of Social Sciences, 2023, vol. 6, nr. 4, pp. 115-124. ISSN 2587-3490. DOI: https://doi.org/10.52326/jss.utm.2023.6(4).10
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Social Sciences
Volumul 6, Numărul 4 / 2023 / ISSN 2587-3490 /ISSNe 2587-3504

The features of aesthetic education for the development of visual language of architecture students

Particularitățile educației estetice pentru dezvoltarea limbajului visual al studentilor la arhitectură

DOI:https://doi.org/10.52326/jss.utm.2023.6(4).10
CZU: 72:37.036

Pag. 115-124

Hadji-Bandalac Mariana
 
Technical University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 23 ianuarie 2024


Rezumat

This work emphasizes some theoretical and practical provisions of aesthetic education, which have an important role in the development of visual language of architecture students. The principle of integrating scientific knowledge and creative skills ensures the success of the architecture student, valuing language as a tool used in free expression. One of the solutions refers to the analysis of the architectural context and project development based on visual language skills, and brainstorming, an idea-generating activity, can be taken as a method. Another solution would be to encourage students to take responsibility for the transmission of visual language from the perspective of aesthetic values. Taking on the role of a future architect by developing analytical skills and conveying aesthetic values, the student gains experience in modelling space and effectively conveying visual images of architectural edifices.

În lucrare se examinează unele opinii teoretice și practice ale educației estetice, care au un rol important în dezvoltarea limbajului vizual al studenților-arhitecți. Principiul integrării cunoștințelor științifice și al abilităților creative asigură succesul studentuluiarhitect, punând în valoare limbajul ca instrument folosit în exprimarea valorilor estetice. Una dintre soluții se referă la analiza contextului arhitectural și dezvoltarea proiectelor pe baza abilităților de limbaj vizual, iar brainstorming-ul, o activitate generatoare de idei, poate fi l uată c a m etodă. O a ltă s oluție a r f i î ncurajarea e levilor s ă-și asume responsabilitatea pentru transmiterea limbajului vizual din perspectiva valorilor estetice. Asumând rolul unui viitor arhitect prin dezvoltarea abilităților analitice și transmiterea valorilor estetice, studentul dobândește experiență în modelarea spațiului și transmiterea eficientă a imaginilor vizuale ale clădirilor arhitecturale.

Cuvinte-cheie
aesthetic education, theory of aesthetic education, practice of aesthetic education, development of visual language, architecture students,

educaţie estetică, teoria educației estetice, practica educației estetice, dezvoltarea limbajului vizual, studenți-arhitecți