Social representation of academic underachievement among primary school students: a teachers’ perspective
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
105 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 18:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.454.3 (6)
Social processes. Social dynamics (581)
SM ISO690:2012
TUFEANU, Magda, ROBU, Viorel. Reprezentarea socială a subrealizării școlare în rândul elevilor de ciclu primar: perspectiva cadrelor didactice. In: EcoSoEn, 2023, nr. 3-4, pp. 72-82. ISSN 2587-344X. DOI: https://doi.org/10.54481/ecosoen.2023.3.07
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 3-4 / 2023 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

Social representation of academic underachievement among primary school students: a teachers’ perspective

Reprezentarea socială a subrealizării școlare în rândul elevilor de ciclu primar: perspectiva cadrelor didactice

DOI:https://doi.org/10.54481/ecosoen.2023.3.07
CZU: 316.454.3

Pag. 72-82

Tufeanu Magda1, Robu Viorel2
 
1 Universitatea Tehnica „Gheorghe Asachi“, Iaşi,
2 Universitatea „Vasile Alecsandri”, Bacău
 
 
Disponibil în IBN: 11 ianuarie 2024


Rezumat

Successful school adjustment is a key factor for the developmental trajectory of children and adolescents. Today’s global society is characterized by rapid economic, social and cultural changes. Therefore, academic underachievement is a risk factor that can negatively impact the transition from childhood to adulthood. This study examines the social representation that teachers have of academic underachievement among primary school students. The participants (N = 81; average length of service = 15.4 years) completed a standardized task based on the free association technique. The universe of associations was structured using lexical-semantic analysis, as well as prototypical analysis. The results indicate a clustering of associations along two dimensions regarding the causes and consequences of academic underachievement. The findings are analyzed with reference to practical measures that can be adopted to prevent and reduce academic underachievement.

Succesul adaptării şcolare este un factor cheie pentru traiectoria dezvoltării copiilor și a adolescenţilor. Societatea globală actuală se caracterizează prin schimbări economice, sociale și culturale alerte. Din acest motiv, subrealizarea școlară este un factor de risc care poate impacta negativ tranziția de la copilărie la vârsta adultă. Acest studiu examinează reprezentarea socială pe care dascălii o au în legătură cu subrealizarea școlară în rândul elevilor de ciclu primar. Participanții (N = 81; vechimea medie în munca didactică = 15.4 ani) au completat o sarcină standardizată bazată pe tehnica asociațiilor libere. Universul evocărilor a fost structurat utilizându-se analiza lexico-semantică, precum și analiza categoriilor prototipice. Rezultatele indică gruparea asociațiilor în două dimensiuni referitoare la cauzele și consecințele subrealizării școlare. Constatările sunt analizate prin raportarea la măsurile practice care pot fi adoptate pentru prevenirea și reducerea subrealizării școlare.

Cuvinte-cheie
academic underachievement, social representation, primary school students, free associations, prototypical analysis,

subrealizare școlară, reprezentare socială, elevi de ciclu primar, asociații libere, analiza prototipică