Articolul precedent |
Articolul urmator |
113 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-19 08:43 |
SM ISO690:2012 GOGOI, Elena, LAZARIUC, Cristina. Abilitățile și competențele transferabile: cerință și provocare în profilul viitorului specialist. In: Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale, Ed. 4, 12 mai 2023, Chişinău. Chişinău: Tehnica-UTM, 2023, Ediția 4, pp. 211-221. ISBN 978-9975-45-971-6 (PDF). |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale Ediția 4, 2023 |
||||||
Conferința "Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale" 4, Chişinău, Moldova, 12 mai 2023 | ||||||
|
||||||
Pag. 211-221 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Sistemul educațional, inclusiv, ingineresc, este centrat pe formarea capitalului uman competent și competitiv pe piața muncii, aliindu-și, astfel, procesul de instruire la progresele tehnologice. Drept urmare, la fundamentul competențelor profesionale care pot răspunde la provocările secolului XXI, sunt plasați trei piloni esențiali: cunoștințe, abilități și atitudini. Totodată, noile imperative ale pieței muncii accentuează importanța competențelor/abilităților transferabile care sunt dezvoltate în cadrul învățării experiențiale. Cu cât mai rapid tinerii vor conștientiza importanța dezvoltării inteligenței sociale, cu atât mai mare impact vor avea în construirea unui viitor sustenabil. |
||||||
Cuvinte-cheie sistem educaţional, abilități și competențe transferabile, carieră, învăţământ ingineresc, piaţa muncii, dezvoltare personală şi profesională |
||||||
|