Aspecte privind aplicarea managementului în cabinetele stomatologice
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
103 0
SM ISO690:2012
SAJIN, Oxana, GOMA, Ludmila. Aspecte privind aplicarea managementului în cabinetele stomatologice. In: Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță, Ed. 1, 18-20 octombrie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2023, p. 108. ISSN 2345-1476.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță 2023
Conferința "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță"
1, Chişinău, Moldova, 18-20 octombrie 2023

Aspecte privind aplicarea managementului în cabinetele stomatologice

Aspects regarding the application of management in dental offices


Pag. 108-108

Sajin Oxana, Goma Ludmila
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2023


Rezumat

Introducere . Actualmente , numeroase deschideri a cabinetelorstomatologice ,anticipează variate posibilități dealegere a cabinetelor prestatoare de servicii și sporește concurența.Astfel, pentru menținerea nivelului înalt de prestarea serviciilor , revizuirea permanentă a tipului de management-o necesitate. Scopul lucrării. Analiza și evaluareaaspectelor privind rolul managementului în gestionarea cabinetelorstomatologice. Material și metode. Au fost supusestudiului descriptiv , populația a5 cabinete stomatologice,lotul de studiu fiind:138 participanți. Colectarea datelor s-arealizat prin chestionar autoadministrat compus din 22 întrebăriîn perioada decembrie 2022-februarie 2023.A fostanalizată documentația internă a cabinetelor și efectuatăanaliza SWOT. Metoda de cercetare a fost una deductivă șiancheta pe bază de chestionar. Rezultate. Evaluarea timpuluilimitat de așteptare a pacienților a înregistrat ca 87,6%dintre pacienți să fie mulțumiți de serviciile prestate de cabinetulstomatologic , iar acordarea timpului și comunicăriipacientului determină un indicator de calitate în gestionareacabinetului stomatologic. De asemenea,73,18% au fostsatisfăcuți de condițiile prestate de cabinetele stomatologice;92,75% mulțumiți de atitudinea personalului medical,iar 56,52% au ales cabinetul dentar în baza reputațiilor medicilorși nu în dependență de costul tratamentelor. Potrivitanalizei SWOT, cabinetele trebuie să aleagă o strategie deașteptare cu dezvoltări de scurt timp, luând în considerarecă există aspecte ce țin de risc și elemente slabe a organizației.Concluzii. Potrivit analizei SWOT, cabinetele trebuiesă aleagă o strategie de așteptare cu dezvoltări de scurttimp, luând în considerare că există aspecte ce țin de riscși elemente slabe a organizației. Funcția de control nu esteprezentă la nivel activ, și necesită a fi reabordată de cătremanagerii instituției.

Background. Currently, numerous openings of dental officesanticipate various possibilities of choosing the officesproviding services and increase the competition. Thus, inorder to maintain the high level of service provision, thepermanent revision of the type of management- a necessity.Objective of the study. Analysis and evaluation of aspectsregarding the role of management in the management ofdental offices. Materials and Methods. They were subjectedto the descriptive study, the population of 5 dentaloffices, the study group being: 138 participants. The datacollection was done through a self-administered questionnairecomposed of 22 questions between December 2022and February 2023. The internal documentation of the cabinetswas analyzed and the SWOT analysis was performed.The research method was a deductive one and the surveybased on questionnaires. Results. The evaluation of the limitedwaiting time of the patients recorded that 87.6% ofthe patients were satisfied with the services provided by thedental office, and the granting of time and communicationto the patient determines a quality indicator in the managementof the dental office. In addition, 73.18% were satisfiedwith the conditions provided by the dental offices; 92.75%satisfied with the attitude of the medical staff, and 56.52%chose the dental office based on the reputations of the doctorsand not depending on the cost of the treatments. Accordingto the SWOT analysis, the cabinets must choose awaiting strategy with short-term developments, taking intoaccount that there are aspects related to risk and weak elementsof the organization. Conclusions. According to theSWOT analysis, the cabinets must choose a waiting strategywith short-term developments, taking into account thatthere are aspects related to risk and weak elements of theorganization. The control function is not present at an activelevel, and needs to be re-approached by the managers of theinstitution.

Cuvinte-cheie
management, cabinet stomatologic, analiza SWOT, funcții, calitate.,

management, dental offices, SWOT analysis, functions, quality.