Articolul precedent |
Articolul urmator |
103 0 |
SM ISO690:2012 SAJIN, Oxana, GOMA, Ludmila. Aspecte privind aplicarea managementului în cabinetele stomatologice. In: Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță, Ed. 1, 18-20 octombrie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2023, p. 108. ISSN 2345-1476. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță 2023 | ||||||
Conferința "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță" 1, Chişinău, Moldova, 18-20 octombrie 2023 | ||||||
|
||||||
Pag. 108-108 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Introducere . Actualmente , numeroase deschideri a cabinetelorstomatologice ,anticipează variate posibilități dealegere a cabinetelor prestatoare de servicii și sporește concurența.Astfel, pentru menținerea nivelului înalt de prestarea serviciilor , revizuirea permanentă a tipului de management-o necesitate. Scopul lucrării. Analiza și evaluareaaspectelor privind rolul managementului în gestionarea cabinetelorstomatologice. Material și metode. Au fost supusestudiului descriptiv , populația a5 cabinete stomatologice,lotul de studiu fiind:138 participanți. Colectarea datelor s-arealizat prin chestionar autoadministrat compus din 22 întrebăriîn perioada decembrie 2022-februarie 2023.A fostanalizată documentația internă a cabinetelor și efectuatăanaliza SWOT. Metoda de cercetare a fost una deductivă șiancheta pe bază de chestionar. Rezultate. Evaluarea timpuluilimitat de așteptare a pacienților a înregistrat ca 87,6%dintre pacienți să fie mulțumiți de serviciile prestate de cabinetulstomatologic , iar acordarea timpului și comunicăriipacientului determină un indicator de calitate în gestionareacabinetului stomatologic. De asemenea,73,18% au fostsatisfăcuți de condițiile prestate de cabinetele stomatologice;92,75% mulțumiți de atitudinea personalului medical,iar 56,52% au ales cabinetul dentar în baza reputațiilor medicilorși nu în dependență de costul tratamentelor. Potrivitanalizei SWOT, cabinetele trebuie să aleagă o strategie deașteptare cu dezvoltări de scurt timp, luând în considerarecă există aspecte ce țin de risc și elemente slabe a organizației.Concluzii. Potrivit analizei SWOT, cabinetele trebuiesă aleagă o strategie de așteptare cu dezvoltări de scurttimp, luând în considerare că există aspecte ce țin de riscși elemente slabe a organizației. Funcția de control nu esteprezentă la nivel activ, și necesită a fi reabordată de cătremanagerii instituției. |
||||||
Cuvinte-cheie management, cabinet stomatologic, analiza SWOT, funcții, calitate., management, dental offices, SWOT analysis, functions, quality. |
||||||
|