Structure of social competence of future teachers as a didactic phenomenon
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
104 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-14 15:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.126 (125)
Higher education. Universities. Academic study (2579)
SM ISO690:2012
SAMOILENKO, N.. Structure of social competence of future teachers as a didactic phenomenon. In: Science and education: new approaches and perspectives, Ed. 25, 24-25 martie 2023, Chişinău. Chişinău: (CEP UPSC, 2023, Seria 25, Vol.2, pp. 150-155. ISBN 978-9975-46-783-4. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v2.24-25-03-2023.p150-155
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Science and education: new approaches and perspectives
Seria 25, Vol.2, 2023
Conferința "Ştiință și educație: noi abordări și perspective"
25, Chişinău, Moldova, 24-25 martie 2023

Structure of social competence of future teachers as a didactic phenomenon

Structura competenței sociale a viitorilor profesori ca fenomen didactic

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v2.24-25-03-2023.p150-155
CZU: 378.126

Pag. 150-155

Samoilenko N.
 
„Pereiaslav-Khmelnitskyi State Pedagogical University named after Hryhoriy Skovoroda”
 
 
Disponibil în IBN: 5 octombrie 2023


Rezumat

Un loc special în formarea Ucrainei ca stat independent, renașterea sa națională este ocupată de profesori foarte competenți și cuprinzător dezvoltați, al căror nivel de calitate al cunoștințelor ar trebui să asigure nevoile socio-profesionale ale societății moderne. Lucrarea științifică propusă este consacrată analizei structurii competenței sociale a viitorilor profesori ca fenomen didactic. Semnificația științifică a articolului constă în faptul că definiția autoarei a înțelegerii esențiale a structurii competenței sociale a viitorului profesor este propusă ca un set de cinci componente: motivațional-socializare, orientare-valoare, social-conținut, subiect. -activitate şi socioanalitică. Interesul pentru problema formării competenței sociale a viitorului profesor este legat de faptul că starea actuală de pregătire a specialiștilor din învățământul superior nu corespunde întotdeauna cerințelor moderne. Schimbările și îmbunătățirile în fundamentele organizatorice și metodice ale educației în instituțiile de învățământ superior, determinate de implicarea sistemului educațional ucrainean în procesele europene, au scos la iveală lacune semnificative în calitatea formării profesionale a viitorilor specialiști. Dintre multitudinea de întrebări cu caracter teoretic și practic, cele legate de procesele de socializare a unui tânăr în condițiile unui mediu educațional și profesional necesită o soluție urgentă. Și acesta este unul dintre principalele motive pentru care se actualizează problema formării competenței sociale a elevilor moderni - viitori profesori. În primul rând, este necesar să se precizeze conținutul conceptului de „competență” și să se determine relația acestuia cu conceptele de socializare și competență socială.

Cuvinte-cheie
competenţă, competenţă socială, viitor profesor, didactică, structura, proces de învăţare, specialist