Organizarea activităților de grup la vârsta preșcolară din perspectiva managerială
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
148 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-16 20:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005:373.21 (1)
Management (1920)
Kinds of school providing general education (2145)
SM ISO690:2012
GÎSCĂ, Oxana. Organizarea activităților de grup la vârsta preșcolară din perspectiva managerială. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, 7 iunie 2023, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, 2023, Vol.10, Partea II, pp. 137-140. ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.10, Partea II, 2023
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2023

Organizarea activităților de grup la vârsta preșcolară din perspectiva managerială

Organizing group activities at preschool age from a managerial perspective

CZU: 005:373.21

Pag. 137-140

Gîscă Oxana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 12 septembrie 2023


Rezumat

The theoretical aspects researched and presented in the article are focused on the organization function as the second managerial function which represents the process by which the available resources of the institution are allocated and used in order to achieve its objectives in conditions of economic efficiency. At the level of the early education institution, the proper fulfillment of the organizational function means establishing its necessary activities and their appropriate organizational structuring. In this context, the teacher-manager creates the necessary conditions for the success of group activities, not only in terms of clearly specifying the objectives, processing the thematic content, choosing strategies, etc., but also of the other data that facilitate the optimal development in terms of pedagogy.

Cuvinte-cheie
early childhood education institution, activity, Group, function, organization, conditions, successful, etc