Mentoratul în educație
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
210 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 23:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
doi.org/10.528 (2)
PHILOSOPHY. PSYCHOLOGY (4599)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Mentoratul în educație. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 4(140), pp. 58-62. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.8296681
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(140) / 2023 / ISSN 1810-6455

Mentoratul în educație

Mentorship in Education

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.8296681
CZU: doi.org/10.528

Pag. 58-62

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 8 septembrie 2023


Rezumat

Mentoratul în educație reprezintă activitatea pedagogică implicată în îndrumarea metodică a viitorilor profesori, în special a profesorilor-debutanți. Este: integrat în sistemul de formare inițială și continuă a profesorilor de la toate treptele și disciplinele de învățământ; organizat în raport de statutul și rolurile actuale ale profesorului; orientat spre practica pedagogică, desfășurată concentric, la nivel de studii liceale, nonuniversitare și universitare; realizat-dezvoltat curricular de profesori-mentori, selectați și validați la nivel de politică a educației în mediul universitar și școlar. Evoluția mentoratului este fundamentată pedagogic la nivelul interdependenței, construită pe fondul educației adulților orientată valoric spre meritocrație, între designul curricular și realizarea-dezvoltarea curriculară. Cuvinte-cheie: educația adulților, formarea inițială și continuă a profesorilor, mentoratul ca activitate pedagogică și metodică, practică pedagogică, profesor-debutant (stagiar).

Mentoring in education represents the pedagogical activity involved in the methodical guidance of future teachers, especially beginning teachers, in the education process. It is integrated into the system of initial and continuous training of teachers at all levels and educational disciplines; organized in relation to the current status and roles of the teacher; oriented towards pedagogical practice, carried out concentrically, at the level of high school, non-university and university studies; curriculum created and developed by teacher-mentors, selected and validated at the level of education policy in the university and school environment. The evolution of mentoring is based pedagogically on the level of interdependence, built on the background of adult education oriented towards meritocracy, between Curriculum design and Curriculum realization-Development.

Cuvinte-cheie
educaţia adulţilor, formarea inițială și continuă a profesorilor, mentoratul ca activitate pedagogică și metodică, practică pedagogică, profesor-debutant (stagiar),

adult education, initial and continuous training of teachers, mentoring as a pedagogical, methodical activity, teaching practice, the novice teacher (trainee)