The role of leadership in transforming the business model
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
300 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-14 10:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
330.1 (258)
Science of economics. Basic economic concepts, theory. Value. Capital. Fund (243)
SM ISO690:2012
EMELIAN, Vitalie. Rolul leadershipului în transformarea modelului de afaceri. In: EcoSoEn, 2023, nr. 2, pp. 24-31. ISSN 2587-344X. DOI: https://doi.org/10.54481/ecosoen.2023.2.04
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 2 / 2023 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

The role of leadership in transforming the business model

Rolul leadershipului în transformarea modelului de afaceri

DOI:https://doi.org/10.54481/ecosoen.2023.2.04
CZU: 330.1
JEL: 330.1

Pag. 24-31

Emelian Vitalie
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 4 iulie 2023


Rezumat

The relevance of the study is determined by the role of the leadership and the management team as a whole in ensuring the success of the company. We live in an ever-changing world, and every day brings new challenges for organizations. Organizations are obliged to face these challenges, to demonstrate competitiveness, to adapt permanently to those changes that occur in the external environment. We argue in this study that there are no single recipes. The nature of the change must be adjusted to suit the situation. The last decade has required organizations to transform, in the short term, even their business model in order to survive. The purpose of this paper is to highlight the need to achieve business transformation under the pressure of the internal and external environmental factors in which the company operates. In this sense we set out to analyse what business transformation presents and what is the interdependence with "business improvement", what are the types of business transformations. We argue the important role of leadership in the success of business model transformation. The research is carried out based on the study of the relevant bibliographic sources in the field, as well as the experience in the field of business management of the doctoral student.

Actualitatea studiului realizat este determinată de rolul care îi revine leadersipului și echipei de conducere în întregime în asigurarea succesului companiei. Trăim într-o lume în continuă schimbare, iar fiecare zi vine cu noi provocări pentru organizații. Organizațiile sunt obligate să facă față acestor provocări, să demonstreze competitivitate, să se adapteze permanent la acele schimbări care se produc în mediul extern. Argumentăm în acest studiu, că nu există rețete unice. Natura schimbării trebuie ajustată pentru a se potrivi situației. Ultimul deceniu a impus organizațiile să își transforme, în termen scurt, chiar și modelul de afaceri pentru a supraviețui. Scopul prezentei lucrări constă în evidențierea necesității realizării transformării afacerii sub presiunea factorilor mediului intern și extern în care activează compania. În acest sens ne-am propus să analizăm ce prezintă transformarea afacerii și care este interdependența cu „îmbunătățirea afacerii”, care sunt tipurile de transformări ale afacerii. Argumentăm rolul important al leadershipului în succesul transformării modelului de afaceri. Cercetarea este realizată în baza studierii surselor bibliografice relevante în domeniu, precum și a experienței în domeniul gestiunii afacerii a doctorandului.

Cuvinte-cheie
business model, leadership, business transformation, corporate culture,

model de afaceri, leadership, transformarea afacerii, cultura corporativă