Articolul precedent |
Articolul urmator |
185 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-31 21:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
785.3:788.6.087.613.2:786.2 (1) |
Instrumental music. Symphonic music. Grouping of instruments. Ensemble music (274) |
SM ISO690:2012 CAZAC, Radu. Trio pentru clarinet, bariton şi pian de Oleg Negruţa: particularităţi structurale şi de limbaj. In: Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 15, 30-31 mai 2023, Chișinău. Chișinău: Tipografia „Notograf Prim”, 2023, Ediția 15, p. 26. ISBN 978-9975-84-186-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare Ediția 15, 2023 |
||||||
Conferința "Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare" 15, Chișinău, Moldova, 30-31 mai 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 785.3:788.6.087.613.2:786.2 | ||||||
Pag. 26-26 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Autorul îşi propune să studieze unele elemente structurale şi de limbaj aplicate în lucrarea Trio pentru clarinet, bariton şi pian de Oleg Negruţa – remarcabil compozitor din Republica Moldova, pianist şi profesor. Este autorul multor lucrări de diferit gen: muzică camerală instrumentală, vocală, muzică simfonică etc. Trio pentru clarinet, bariton şi pian scris de compozitorul Oleg Negruţa a fost conceput iniţial pentru o altă componenţă instrumentală. Acesta a fost predestinat pentru vioară, violoncel şi pian, însă, aşa cum aproape toate creaţiile maestrului sunt supuse multiplelor transcripţii, Trio-ul dat nu este o excepţie. Lucrarea constituie două părţi contrastante prin tempou şi caracter. Prima parte lină şi cantabilă se aseamănă cu un cântec liric, unde este prezentă o linie melodică destul de desfăşurată şi melodioasă. Partea a doua este energică, plină de viață contrastantă părții întîi. Deşi Trio-ul este format doar din două părţi, partea a doua reprezintă un final festiv, vioi şi optimist. În urma supunerii creaţiei la o analiza muzicologică detaliată, am observat că autorul respectă unele particularităţi structurale şi de limbaj cum ar fi: forma şi elementele constituante ale ei, raportul tonal în partea a doua etc., dar şi unele devieri, cum sunt raportul tonal al temelor de bază din partea întâia a creaţiei sau chiar însăşi arhitectonica bipartită a lucrării, ambele în forma de sonată (de regulă miniaturile sunt scrise în forme mici simple sau complexe). Trio-ul, supus analizei, demonstrează bogata fantezie a compozitorului, care, de fapt, reprezintă gândirea muzicală proprie lui Oleg Negruţa. |
||||||
|
Google Scholar Export
<meta name="citation_title" content="Trio pentru clarinet, bariton şi pian de Oleg Negruţa: particularităţi structurale şi de limbaj"> <meta name="citation_author" content="Cazac Radu"> <meta name="citation_publication_date" content="2023"> <meta name="citation_collection_title" content="Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare"> <meta name="citation_volume" content="Ediția 15"> <meta name="citation_firstpage" content="26"> <meta name="citation_lastpage" content="26"> <meta name="citation_pdf_url" content="https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/26_30.pdf">