Violența în școli - cauză a unei pedagogii autoritare
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
208 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 21:02
SM ISO690:2012
SANDULEAC, Sergiu. Violența în școli - cauză a unei pedagogii autoritare. In: Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior, Ed. 1, 5 iunie 2014, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia Centrografic, 2014, Vol.1, pp. 277-279. ISBN 978-9975-88-000-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior
Vol.1, 2014
Conferința "Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior"
1, Cahul, Moldova, 5 iunie 2014

Violența în școli - cauză a unei pedagogii autoritare


Pag. 277-279

Sanduleac Sergiu
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 mai 2023


Rezumat

The article „School violence as a consequence of authoritarian pedagogy‖ analyzes the influence of authoritarian approach of increasing violence. The pedagogical success can be evaluated through different values. One of it is the presence violence in schools or better said absence of it. It is presented a difference between authoritarian and humanistic approach. Humanistic approach involves collaboration between student and teacher, co-creation, internal motivation of students through the teacher's charisma. It educates children for life and positive experience of life.