Articolul precedent |
Articolul urmator |
208 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-26 21:02 |
SM ISO690:2012 SANDULEAC, Sergiu. Violența în școli - cauză a unei pedagogii autoritare. In: Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior, Ed. 1, 5 iunie 2014, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia Centrografic, 2014, Vol.1, pp. 277-279. ISBN 978-9975-88-000-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior Vol.1, 2014 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior" 1, Cahul, Moldova, 5 iunie 2014 | ||||||
|
||||||
Pag. 277-279 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article „School violence as a consequence of authoritarian pedagogy‖ analyzes the influence of authoritarian approach of increasing violence. The pedagogical success can be evaluated through different values. One of it is the presence violence in schools or better said absence of it. It is presented a difference between authoritarian and humanistic approach. Humanistic approach involves collaboration between student and teacher, co-creation, internal motivation of students through the teacher's charisma. It educates children for life and positive experience of life. |
||||||
|