Strategii metacognitive a predării limbii engleze prin învățarea personalizată
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
215 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-10 17:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.042:811.54 (1)
Higher education. Universities. Academic study (2579)
Ural-Altaic, Palaeo-Siberian, Eskimo-Aleut, Dravidian and Sino-Tibetan languages. Japanese. Korean. Ainu (135)
SM ISO690:2012
APACHIŢA, Svetlana. Strategii metacognitive a predării limbii engleze prin învățarea personalizată. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , Ed. 2023, 13 februarie 2023, Comrat. Comrat: Universitatea de Stat din Comrat, 2023, Vol. 3, pp. 54-59. ISBN 978-9975-83-257-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol. 3, 2023
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
2023, Comrat, Moldova, 13 februarie 2023

Strategii metacognitive a predării limbii engleze prin învățarea personalizată

CZU: 378.042:811.54

Pag. 54-59

Apachiţa Svetlana
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 3 mai 2023


Rezumat

Teaching English through personalized learning means encouraging students to actively participate in the educational process. It refers to the student-centred instructional process, harmonized with learning needs, adjusted to the learning preferences and specific interests of students, the focus being on the formation of skills and exploring meta cognitive potential.

Cuvinte-cheie
personalized learning, competence, linguistic competence, teaching strategies, ITC instruments, didactics of a language, meta cognitive potential