Tehnologia atelierelor de lucru la lecțiile de matematică în clasele primare
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
302 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-12 22:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.016:51 (10)
Kinds of school providing general education (2143)
Mathematics (1690)
SM ISO690:2012
DUBINEANSCHI, Tatiana. Tehnologia atelierelor de lucru la lecțiile de matematică în clasele primare. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , Ed. 2023, 13 februarie 2023, Comrat. Comrat: Universitatea de Stat din Comrat, 2023, Vol. 2, pp. 333-337. ISBN 978-9975-83-254-0. 978-9975-83-256-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol. 2, 2023
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
2023, Comrat, Moldova, 13 februarie 2023

Tehnologia atelierelor de lucru la lecțiile de matematică în clasele primare

CZU: 373.3.016:51

Pag. 333-337

Dubineanschi Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 aprilie 2023


Rezumat

Effective learning produces a change in knowledge and behavior, favoring the transfer of acquisitions to new contexts. In the didactic process at the primary level, the emphasis must be placed on students' pragmatic approach to learning situations, which will encourage them to meaningful and effective learning. One of the solutions would be to use workshops. In this article, the concept of a workshop/didactic is elucidated, the stages of a workshop are specified, and an activity of using the workshop in a mathematics lesson in primary grades is exemplified.

Cuvinte-cheie
mathématiques, primary grades, workshop, Exploration, investigation