Incluziunea educațională a copiilor cu deficiențe de auz de vârstă preșcolară
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
412 36
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-28 21:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.21:376.32 (1)
Kinds of school providing general education (2132)
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (656)
SM ISO690:2012
MELINTEANU, Larisa, CIUBOTARU, Natalia. Incluziunea educațională a copiilor cu deficiențe de auz de vârstă preșcolară. In: Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :: 50 de ani de activitate a Catedrei Psihopedagogie și Psihopedagogie specială, Ed. 1, 2 decembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 106-113. ISBN 978-9975-46-732-2..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european : 2023
Conferința "Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :"
1, Chisinau, Moldova, 2 decembrie 2022

Incluziunea educațională a copiilor cu deficiențe de auz de vârstă preșcolară

CZU: 373.21:376.32

Pag. 106-113

Melinteanu Larisa1, Ciubotaru Natalia2
 
1 Instituția de educație timpurie nr.167 pentru copii cu deficiențe auditive și asociate,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2023


Rezumat

Surditatea este cel mai înalt grad de afectare a funcției auditive, în care percepția inteligibilă a vorbirii devine imposibilă. Ca rezultat, integrarea, incluziunea școlară a copiilor cu deficiențe auditive este o problemă destul de controversată, deoarece pierderea auzului la vârste mici determină imposibilitatea dezvoltării normale a limbajului și, implicit, a gândirii copilului, ce are consecințe serioase în planul dezvoltării sale psihice. din acest motiv, diagnosticul timpuriu al pierderii auzului, urmat imediat de protezarea auditivă, este cea mai eficientă cale de compensare a auzului.

Deafness is the highest degree of auditory function impairment, in which the intelligible perception of speech becomes impossible. as a result, the integration, school inclusion of children with hearing impairments is a rather controversial issue, because the loss of hearing at a young age determines the impossibility of the normal development of language and, implicitly, of the child's thinking, which has serious consequences in terms of his mental development. For this reason, early diagnosis of hearing loss, followed immediately by hearing aids, is the most effective way to compensate for hearing.

Cuvinte-cheie
incluziunea educațională, copii cu deficiențe de auz, implant cohlear, activităţi corecţionale, aparatura fonoamplificatoare, sisteme FM, pedagogizarea părinților.