E-pedagogie: competențele și abilitățile profesorilor, necesare pentru desfășurarea programelor de educație stem (științe, tehnologie, inginerie și matematică)
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
327 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-05 18:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091.13:004 (1)
Organization of instruction (533)
Computer science and technology. Computing. Data processing (4184)
SM ISO690:2012
ADASCALIŢEI, Adrian A., CUCOŞ, Constantin, IANIOGLO, Maria, VELICOVA, Tatiana. E-pedagogie: competențele și abilitățile profesorilor, necesare pentru desfășurarea programelor de educație stem (științe, tehnologie, inginerie și matematică). In: Научно-образовательное пространство:: реалии и перспективы повышения качества образования, Ed. 2, 16 decembrie 2022, Comrat. Комрат: Tipografia "A & V Poligraf", 2022, Ediția 2, pp. 9-20. ISBN 978-9975-83-229-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Научно-образовательное пространство:
Ediția 2, 2022
Conferința "Научно-образовательное пространство:"
2, Comrat, Moldova, 16 decembrie 2022

E-pedagogie: competențele și abilitățile profesorilor, necesare pentru desfășurarea programelor de educație stem (științe, tehnologie, inginerie și matematică)

CZU: 37.091.13:004

Pag. 9-20

Adascaliţei Adrian A.1, Cucoş Constantin2, Ianioglo Maria3, Velicova Tatiana3
 
1 Universitatea Tehnica „Gheorghe Asachi“, Iaşi,
2 Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi,
3 Universitatea de Stat din Comrat
 
 
Disponibil în IBN: 21 martie 2023


Rezumat

The work deals with the competencies and skills of e-pedagogics necessary for the development of educational programs in Science, Technology, Engineering and Mathematics. The role of the didactic script in teaching and blended learning is described. The importance of learning trajectory in interactive courses is discussed. The article provides recommendations on how to prepare STEM teachers and students to use blended learning environments; components and activities of the BTL course for training in electrical and computer engineering. The article provides the example of the application of the educational goals of Bloom and Anderson&Krathwohl's taxonomy. In fact, the article is a synthesis and continuation of previous works [1]-[7], most of which are available on the Internet, being published in the public domain / free of charge. The article reflects the cooperation in the field of online education between the Technical University “Gh. Asachi”, Alexandru Ioan Cuza University in Iasi, Romania, and Comrat State University [9]-[11], Republic of Moldova, in the context of the Erasmus Plus program of the European Union. The collaboration between our universities started in 2015 and has led to the publication of a number of articles in 2017, 2018 and 2020.

Cuvinte-cheie
e-pedagogics, blended learning and teaching, electrical engineering and computer science program, Virtual Learning Environment, open educational resources.