Leadership profesional în mediul educațional – clarificări conceptuale
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
348 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-10 17:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.46:37 (10)
Social processes. Social dynamics (590)
Education (14824)
SM ISO690:2012
CRĂCIUN, Anca-Ștefania. Leadership profesional în mediul educațional – clarificări conceptuale. In: Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții, Ed. 1, 18-19 august 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, pp. 187-193. ISBN 978-9975-76-417-9 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții 2022
Conferința "Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții"
1, Chişinău, Moldova, 18-19 august 2022

Leadership profesional în mediul educațional – clarificări conceptuale

CZU: 316.46:37

Pag. 187-193

Crăciun Anca-Ștefania123
 
1 Doctoral School "Educational Sciences",
2 Tiraspol State University,
3 Colegiul Național „Gh. Vrănceanu”, Bacău, România
 
 
Disponibil în IBN: 9 martie 2023


Rezumat

Articolul intenționează să clarifice conceptele și teoriile contemporane din problematica leadershipului educațional, dată fiind bogăția studiilor de specialitate, a teoriilor și a ambiguității termenilor. Leadershipul educațional este abordat în corelație sau în antiteză cu managementul educațional, mai ales din perspectiva organizației școlare. O altă teorie care se cristalizează în preocupările științifice actuale este perspectiva profesorului - leader, situație în care vorbim de dezvoltarea competențelor de leadership ale acestuia, a leadershipului profesional, ca suport pentru o învățare relevantă pentru elevi.

This article intends to clarify concepts and contemporary theories regarding educational leadership, consequently to the large amount of studies and theories but also to the ambiguity of the terms. Educational leadership is both correlated and opposes the educational management from the perspective of school organization. Other theory which is new in recent scientific studies is related to the teacher’s perspective as a leader case in which we can address his leadership competences,professional leadership as a base for a relevant learning for students.

Cuvinte-cheie
leadership educațional, leadership pentru învățare, leadership centrat pe învățare, profesorul- leader,

educational leadership, leadership focused on learning, leadership for learning, teacher as a leader