Echilibrul profesional versus quiet quitting în rândul profesorilor
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
340 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-29 16:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.6:37.011.31 (1)
Social psychology (983)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934)
SM ISO690:2012
ZUBENSCHI, Mariana. Echilibrul profesional versus quiet quitting în rândul profesorilor. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 3, 4-5 noiembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPC, 2022, Ediția 3, pp. 266-277. ISBN 978-9975-46-681-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 3, 2022
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
3, Chisinau, Moldova, 4-5 noiembrie 2022

Echilibrul profesional versus quiet quitting în rândul profesorilor

Professional balance versus quiet quitting among teachers

CZU: 316.6:37.011.31

Pag. 266-277

Zubenschi Mariana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2023


Rezumat

În zilele noastre, fenomenul renunțării liniștite este o tendință care domină rețelele de socializare și mai ales Tik Tok larg discutat în lume, unde angajații nu mai doresc să lucreze în afara orelor de lucru, concentrându-se pe un job mult mai flexibil care le-ar oferi posibilitatea de a se detașa de sarcini de muncă în favoarea vieții personale. Acest articol examinează valențele psihologice ale stării de echilibru profesional (care este o reprezentare a structurii sociale, a modului de gândire și a modelului organizațional, în care angajații joacă un rol central), precum și componentele și particularitățile psihosociale ale bunăstării în planul profesional, prin prisma modelelor socio-cognitive ale persoanei în contextul factorilor care afectează alegerea și comportamentul profesional și modelul general de asociere multiplă între angajamente, identități, antecedente și rezultate profesionale. În consecință, în această cercetare s-a stabilit că ancorele de carieră sunt o resursă, un rol sau un construct deoarece se corelează pozitiv cu starea de echilibru profesional al angajatului și oferă echilibru intern conceptului de sine. Aceste aspecte analizează calitatea relației profesionale dintre specialiștii de profil și clienții acestora (student, pacient și/sau client). Abordarea organizațională avansată este dedicată noului model psiho-social denumit „Echilibrul profesional‖ și constă în posibilitatea utilizării rezultatelor cvasi-experimentale ale programului de intervenție „Ancorarea stării de echilibru profesional‖, ca fiind cel mai adaptat realității sociale din zilele noastre. , pe dimensiunile care vizează dezvoltarea personală și profesională a angajaților din cele mai profesionale domenii arse precum educația. Asigurarea stării de echilibru profesional ar fi o soluție de ultimă oră care îi ajută pe angajați să se bucure de viață.

Nowadays the phenomenon of quiet quitting is a trend that dominates social media and especially Tik Tok widely discussed in the world, where employees no longer want to work outside working hours, focusing on a much more flexible job which would give them the opportunity to detach from work tasks in favour of personal life. This article examine the psychological valences of professional balance state (which is a representation of the social structure, the way of thinking and the organizational model, where employees play a central role), as well as the psychosocial components and particularities of well-being in the professional plan, through the prism of the person's socio-cognitive models in the context of the factors affecting professional choice and behavior and the general model of multiple association between commitments, identities, antecedents and professional results. Consequently, in this research was determined that career anchors are a resource, role, or construct because they positively correlate with professional balance state of the employee and provide internal balance to self-concept. These aspects review the professional relationship quality between profile specialists and their clients (student, patient and / or client). The advanced organizational approach is dedicated to the new psycho-social model named "Professional balance" and consists in the possibility of using the quasi-experimental results of intervention program "Anchoring the professional balance state", as the most adapted to the social reality nowadays, on the dimensions aimed at the personal and professional development of the employees in the most professional burnt fields as education. Ensuring the state of professional balance would be a last-minute solution helping employees to enjoy their life.

Cuvinte-cheie
Modelul echilibrului profesional, axe ale echilibrului profesional, renunțare la activitate de tip ”Quiet quitting”,

Professional balance model, axes of professional balance state, quiet quitting