Implementarea activităților ludice ca factor motivațional pentru învățarea limbilor străine în mediul digital
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
207 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-09 19:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.025:811.111 (1)
General questions of didactics and method (1215)
English language (677)
SM ISO690:2012
GOROBEȚ, Evelina. Implementarea activităților ludice ca factor motivațional pentru învățarea limbilor străine în mediul digital. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 3, 4-5 noiembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPC, 2022, Ediția 3, pp. 196-205. ISBN 978-9975-46-681-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 3, 2022
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
3, Chisinau, Moldova, 4-5 noiembrie 2022

Implementarea activităților ludice ca factor motivațional pentru învățarea limbilor străine în mediul digital

Implementation of gaming activities as a motivational factor for learning foreign languages in the digital environment

CZU: 37.025:811.111

Pag. 196-205

Gorobeț Evelina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2023


Rezumat

Învățământul online a devenit o parte indispensabilă al modelului educațional modern, solicitând instituției de învățământ și fiecărui profesor în parte revizuirea și adaptarea metodelor și tehnicilor de predare la noile standarde și cerințe. Tehnologiile educaționale online sunt pe larg folosite astăzi la toate treptele de învățământ. Aplicațiile mobile, rețelele de socializare, softurile și platformele educaționale, etc precum și posibilitățile nemărginite oferite de rețeaua globală Internet vin să faciliteze procesul de învățământ atât în format online cât și la clasă. Totodată, cea mai mare provocare rămâne a fi motivația elevilor și a studenților. Deși mediul virtual acaparează tot mai mult interesul elevilor, motivația celor din urmă scade. În prezentul articol am descris posibilitățile utilizării activităților ludice în predarea limbilor străine ca factor motivațional în procesul educațional desfășurat în mediul online. De asemeni sunt descrise metodele prin care jocurile didactice, jocurile de rol, activitățile interactive, aplicațiile media, resursele digitale ș.a. pot crește motivația studenților, spori interesul față de procesul educațional și, ulterior, îmbunătăți rezultatele lor academice.

Online education has become an integral part of the modern educational model, requiring the educational institution and each individual teacher to review and adapt teaching methods and techniques to new standards and requirements. Online educational technologies are widely used today at all levels of education. Mobile applications, social networks, educational programs and platforms, etc., as well as the limitless possibilities offered by the World Wide Web, facilitate the learning process both online and in the classroom. At the same time, the biggest problem remains the motivation of schoolchildren and students. Although the virtual environment is increasingly capturing the interest of students, their motivation is declining. In this article, we have described the possibilities of using gaming activities in teaching a foreign language as a motivational factor in the educational processcarried out in an online environment. The article also describes the ways by which didactic games, role-playing games, interactive activities, media applications, digital resources, etc. can increase student motivation, grow interest in the learning process and subsequently improve their academic results.

Cuvinte-cheie
activităţi ludice, motivare, învățământul online, limbi străine,

playful activities, motivation, online education, foreign languages