Formarea continuă – o perspectivă în optimizarea procesului de adaptare a cadrelor didactice debutante
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
170 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-16 08:43
SM ISO690:2012
GORAȘ, Mariana. Formarea continuă – o perspectivă în optimizarea procesului de adaptare a cadrelor didactice debutante. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 16, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Vol.16, Partea 1, pp. 127-137. ISBN 978-9975-46-347-8. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.16, Partea 1, 2017
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
16, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Formarea continuă – o perspectivă în optimizarea procesului de adaptare a cadrelor didactice debutante


Pag. 127-137

Goraș Mariana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 februarie 2023


Rezumat

În condițiile reformelor care au loc în educație, precum și pe fondul unor schimbări rapide, crește preocuparea pentru adaptarea profesională, deoarece în contextul unor relații socioculturale și economice complexe, autorealizarea prin profesie este una dintre posibilitățile de manifestare a persoanei, în preocupările pentru ridicarea nivelului de calitate a educației. În acest sens, importantă este tendința permanentă de a promova și a implementa diverse modalități de formare continuă în rândul cadrelor didactice debutante care vor contribui la optimizarea procesului de adaptare, astfel, consolidând valoarea formării profesionale ca parte integrantă a educației permanente.

In terms of reforms stemming education, but also some quick changes, increasing concern to retraining, because in the context of relations socio-cultural and economic complex, self-realization profession is one of the possibilities of manifestation of the person concerns for raising quality education.In this regard, it is important constant tendency to promote and implement different ways of training among teachers debutante who will help optimize the adaptation process, thus enhancing the value of vocational training as part of lifelong learning.

Cuvinte-cheie
formare continuă, adaptare profesională, proces de adaptare, optimizarea adaptării, cadre didactice debutante,

training, vocational adjustment, adaptation process, optimize adaptation novice teachers