Analiza mediului de afaceri favorabil pentru dezvoltarea întreprinderilor din Republica Moldova
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
305 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 14:32
SM ISO690:2012
MOROI, Elena, BURBULEA, Rodica. Analiza mediului de afaceri favorabil pentru dezvoltarea întreprinderilor din Republica Moldova. In: Promotion of Social and Economic Values in the Context of European Integration: 5th International Conference, Ed. Ediţia a 5-a, 2-3 decembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2022, Ediţia a 5-a, pp. 15-24. ISBN 978-9975-3527-8-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Promotion of Social and Economic Values in the Context of European Integration
Ediţia a 5-a, 2022
Conferința "Promotion of Social and Economic Values in the Context of European Integration"
Ediţia a 5-a, Chişinău, Moldova, 2-3 decembrie 2022

Analiza mediului de afaceri favorabil pentru dezvoltarea întreprinderilor din Republica Moldova


Pag. 15-24

Moroi Elena, Burbulea Rodica
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 23 ianuarie 2023


Rezumat

The business environment represents one of the basic pillars of the development and advancement of a state under various aspects. Its analysis is extremely important for strengthening the capabilities of companies, which represent the driving force of the state's prosperity and economic growth. For the Republic of Moldova, strengthening the business environment is a priority at the national level, and its analysis, as well as the ways of development and improvement of the business climate, play an essential and extremely current role in changing the situation and overcoming barriers to entrepreneurial activity. The existing business environment is, for the most part, characterized by unjustified financial and time costs, which have a direct impact on the economic growth of the state and demotivate the exploitation of the competitive and innovative potential of the country.

Mediul de afaceri reprezintă unul din pilonii de bază ai dezvoltării și avansării unui stat sub diverse aspecte. Analiza acestuia este extrem de importantă pentru consolidarea capacităților companiilor, care reprezintă forța motrice de prosperare și cre ștere economică a statului. Pentru Republica Moldova, consolidarea mediului de afaceri reprezintă o prioritate la nivel național, iar analiza acestuia, precum și a căilor de dezvoltare și îmbunătățire ale climatului de afaceri joacă un rol esențial și extrem de actual în schimbarea situației și depășirea barierelor în calea activității antreprenoriale. Mediul de afaceri existent este, în mare parte, caracterizat prin costuri financiare şi costuri de timp nejustificate, care prezintă impact direct asupra creșterii economice a statului și demotivează valorificarea potențialului competitiv și inovativ al țării.

Cuvinte-cheie
foreign trade, economic freedom index, foreign direct investments, Small and Medium Enterprises, business environment, gross domestic product