Flipped classroom: an effective approach for developing and assessing informatics competencies
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
246 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-03 04:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013:004(478) (1)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3944)
Computer science and technology. Computing. Data processing (4187)
SM ISO690:2012
GUȚU, Maria. Flipped classroom: an effective approach for developing and assessing informatics competencies. In: Journal of Social Sciences, 2022, vol. 5, nr. 4, pp. 45-51. ISSN 2587-3490. DOI: https://doi.org/10.52326/jss.utm.2022.5(4).05
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Social Sciences
Volumul 5, Numărul 4 / 2022 / ISSN 2587-3490 /ISSNe 2587-3504

Flipped classroom: an effective approach for developing and assessing informatics competencies

Clasa inversată: o abordare eficientă pentru dezvoltarea și evaluarea competențelor la informatică

DOI:https://doi.org/10.52326/jss.utm.2022.5(4).05
CZU: 37.013:004(478)

Pag. 45-51

Guțu Maria
 
Technical University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 18 ianuarie 2023


Rezumat

This paper describes the design and implementation of the flipped classroom approach, adapted to the education system in the Republic of Moldova, which was applied in the “Spiru Haret” lyceum, Chisinau, the Republic of Moldova. The purpose of implementing this approach is to promote personalized learning and to increase the learning outcomes of face-to-face education. In order to diversify and differentiate the activities, it was identified the learning styles of the students according to the Honey and Mumford learning style questionnaire. Also, in this paper are described four assessment methods appropriate to this approach. The experiment is based on developing skills in the informatics discipline so that the students are motivated to choose this discipline as their baccalaureate exam. The results of the experiment show the number of students who chose Informatics as a baccalaureate exam for the last six academic years, the Informatics exam is optional.

Articolul reflectă aspecte de proiectare și implementare a abordării de clasă inversată, adaptate la sistemul de învățământ din Republica Moldova și puse în aplicare în liceul teoretic „Spiru Haret” din Chișinău. Scopul implementării acestei abordări este de a promova învățarea personalizată și de a crește rezultatele învățării. Pentru diversificarea și diferențierea activităților au fost identificate și analizate stilurile de învățare ale elevilor conform chestionarului de stil de învățare Honey și Mumford. De asemenea, în acest articol sunt descrise patru metode de evaluare adecvate acestei abordări. Experimentul s-a bazat pe dezvoltarea competențelor la disciplina informatică astfel încât elevii să fie motivați în a alege această disciplină ca examen la bacalaureat. Rezultatele experimentului arată numărul de studenți care au ales Informatica ca examen la bacalaureat în ultimii șase ani academici, examenul de Informatică fiind opțional.

Cuvinte-cheie
flipped approach, flipped classroom, flipped method, learning style, new approach,

abordare nouă, clasa inversată, metodă inversată, stil de învăţare