Perspectivele utilizării metodelor investigative la orele de științe ale naturii în învățământul primar
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
179 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-20 11:57
SM ISO690:2012
IORDACHE (NEAGU), Marieta. Perspectivele utilizării metodelor investigative la orele de științe ale naturii în învățământul primar. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 11 mai 2022, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol.20, Partea 1, pp. 145-149. ISBN 978-9975-46-636-3. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.20, Partea 1, 2022
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 11 mai 2022

Perspectivele utilizării metodelor investigative la orele de științe ale naturii în învățământul primar


Pag. 145-149

Iordache (Neagu) Marieta12
 
1 Școala Gimnazială „Ion Ionescu”, Valea Călugărească, România,
2 Școala Gimnazială Rachieri – structură, Prahova
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2023


Rezumat

In a school where until recently learning was based on memorization and rendering, the training of investigative skills was neglected, but the paradigm shift in education emphasized the need to solve problems in any field. Today's students are guided in learning based on discovery, in class they can formulate a plan, observe, search, organize the data obtained and formulate conclusions to present to others. And effective teachers are looking for appropriate ways to support students in this endeavor by participating in in-service training courses.

Într-o școală în care până nu demult învățarea se baza memorare și redare, formarea competențelor investigaționale era neglijată, însă schimbarea de paradigmă din educație a pus accentul pe necesitatea rezolvării problemelor în orice domeniu. Elevii de astăzi sunt îndrumați într-o învățare bazată pe descoperire, în clase își pot formula un plan, pot observa, căuta, organiza datele obținute și formula concluzii pe care să le prezinte celorlalți. Iar cadrele didactice eficiente caută metode adecvate prin care să susțină elevii în acest demers, participând la cursurile de perfecționare continuă.

Cuvinte-cheie
Methods, investigative methods, investigative skills, natural sciences,

metode, metode investigative, competențe investigative, ştiinţe ale naturii