Articolul precedent |
Articolul urmator |
331 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-12 16:23 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.096 (5) |
Higher education. Universities. Academic study (2657) |
SM ISO690:2012 MÂNDÂCANU, Virgil. Paradigma pedagogiei umaniste praxiologice în pregătirea cadrelor didactice. In: Știință, educație, cultura, 7 februarie 2014, Comrat. Comrat: Universitatea de Stat din Comrat, 2014, pp. 251-256. ISBN 978-9975-914-83-3.. ISSN 1857 - 2170. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Știință, educație, cultura 2014 | ||||||
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură" Comrat, Moldova, 7 februarie 2014 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.096 | ||||||
Pag. 251-256 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Întemeietorii pedagogiei susţineau ca aceasta este „arta universală de a-i învăţa de toate pe toţi‖ (I.Comenius), că „pedagogia nu este ştiinţă, ci arta cea mai mare pe care o cunoaşte umanitatea‖ (K.Uşinschi). Dorindu-ne mari transformări în învăţământul universitar cu accent pe transformarea acestuia în formă şi conţinut pe creşterea calităţii, astăzi noi acceptăm doar ştiinţele educaţiei nu şi pedagogia umanistă praxiologică care cuprinde cunoaşterea artistică, tehnologii educaţionale ca artă creativă originală. Punând accentul pe cunoaşterea ştiinţelor educaţiei, acumulând informaţie teoretică fără a lăsa loc suficient pentru un antrenament specific praxiologic în contextul tehnicii, tehnologiei şi artei educaţiei nu vom reuşi să realizăm o schimbare esenţială în învăţământul superior pedagogic. |
||||||
Cuvinte-cheie Pedagogia – arta educaţiei, ştiinţă pedagogică, Cunoaşterea ştiinţifică, Cunoaşterea artistică, Tehnica pedagogică, măiestria pedagogică, Tehnologii educaţionale moderne integrative, Cultura învăţării, Consilierea educaţională, Interacţiunea subiect-subiect a culturii învăţării, Modelul curricular praxiologic multidimensional, Bazele tehnicii, tehnologiei şi măiestriei pedagogice, Antrenament specific praxiologic psiho-pedagogic. |
||||||
|