Paradigma pedagogiei umaniste praxiologice în pregătirea cadrelor didactice
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
331 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-12 16:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.096 (5)
Higher education. Universities. Academic study (2657)
SM ISO690:2012
MÂNDÂCANU, Virgil. Paradigma pedagogiei umaniste praxiologice în pregătirea cadrelor didactice. In: Știință, educație, cultura, 7 februarie 2014, Comrat. Comrat: Universitatea de Stat din Comrat, 2014, pp. 251-256. ISBN 978-9975-914-83-3.. ISSN 1857 - 2170.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Știință, educație, cultura 2014
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
Comrat, Moldova, 7 februarie 2014

Paradigma pedagogiei umaniste praxiologice în pregătirea cadrelor didactice

CZU: 378.096

Pag. 251-256

Mândâcanu Virgil
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 4 ianuarie 2023


Rezumat

Întemeietorii pedagogiei susţineau ca aceasta este „arta universală de a-i învăţa de toate pe toţi‖ (I.Comenius), că „pedagogia nu este ştiinţă, ci arta cea mai mare pe care o cunoaşte umanitatea‖ (K.Uşinschi). Dorindu-ne mari transformări în învăţământul universitar cu accent pe transformarea acestuia în formă şi conţinut pe creşterea calităţii, astăzi noi acceptăm doar ştiinţele educaţiei nu şi pedagogia umanistă praxiologică care cuprinde cunoaşterea artistică, tehnologii educaţionale ca artă creativă originală. Punând accentul pe cunoaşterea ştiinţelor educaţiei, acumulând informaţie teoretică fără a lăsa loc suficient pentru un antrenament specific praxiologic în contextul tehnicii, tehnologiei şi artei educaţiei nu vom reuşi să realizăm o schimbare esenţială în învăţământul superior pedagogic.

Cuvinte-cheie
Pedagogia – arta educaţiei, ştiinţă pedagogică, Cunoaşterea ştiinţifică, Cunoaşterea artistică, Tehnica pedagogică, măiestria pedagogică, Tehnologii educaţionale moderne integrative, Cultura învăţării, Consilierea educaţională, Interacţiunea subiect-subiect a culturii învăţării, Modelul curricular praxiologic multidimensional, Bazele tehnicii, tehnologiei şi măiestriei pedagogice, Antrenament specific praxiologic psiho-pedagogic.