Comunicarea televizuală de mediere
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
274 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-16 10:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.77:659.19 (1)
Sociology of culture. Cultural context of social life (790)
Publicity. Advertising (175)
SM ISO690:2012
STEPANOV, Georgeta. Comunicarea televizuală de mediere. In: Arta , 2022, nr. 2(AAV), pp. 124-128. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.52603/arta.2022.31-2.19
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 2(AAV) / 2022 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Comunicarea televizuală de mediere

Televisual mediating communication

DOI:https://doi.org/10.52603/arta.2022.31-2.19
CZU: 316.77:659.19

Pag. 124-128

Stepanov Georgeta
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 3 ianuarie 2023


Rezumat

Demersul de socializare al mass-mediei include o paletă variată de activități jurnalistice, printre care și medierea jurnalistică, care este un proces voluntar ce asigură formarea cadrelor fl exibile de expunere și de dezbatere a problemelor și confl ictelor sociale. Acest gen de activitate mediatică cel mai des se realizează prin intermediul jurnalismului televizual. Scopul cercetării realizate în cadrul acestui studiu rezidă în conceptualizarea comunicării televizuale de mediere și în proiectarea profi lului identitar al acesteia în contextul mediatic contemporan. În vederea îndeplinirii acestui deziderat, efortul investigativ a fost orientat să explice esența activității jurnalistice de mediere, în general, și a comunicării televizuale de mediere, în particular, precum și specifi citatea acesteia prin descrierea principalelor însemne, caracteristici, misiuni etc. Studiul de caz a fost realizat în baza emisiunilor Vorbește Moldova și Время правды (Timpul adevărului) de la postul de televiziune Prime

The mass media’s socialization discourse includes a varied range of journalistic activities, including journalistic mediation. Journalistic mediation is a voluntary process that ensures the formation of flexible frameworks for exposing and debating social problems and confl icts. This type of media activity is most oft en carried out through television journalism. The purpose of the research carried out in this study resides in the conceptualization of the televisual mediating communication and in projection of its identity profi le in the contemporary media context. In order to achieve this prerequisite, the investigative effort has been oriented to explain the essence of mediating journalistic activity, in general, and the television mediating communication in particular, as well as its peculiarity by describing the main signs, characteristics, missions, etc. The case study was based on the talk-shows Vorbește Moldova and Время правды (Timpul adevărului) from the Prime TV channel.

Cuvinte-cheie
mediere jurnalistică, comunicare televizuală de mediere, canal TV, talk-show, situații de conflict, funcţie, misiune, dialog social,

journalistic mediation, televisual mediating communication, TV channel, talk-show, confl ict situations, function, mission, social dialogue