Arta și cultura — ecranul cunoașterii de sine a poporului
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
263 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-02 20:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
791.43.05:008 (3)
Recreation. Entertainment. Games. Sport (1702)
Civilization. Culture. Progress (820)
SM ISO690:2012
OLĂRESCU, Dumitru. Arta și cultura — ecranul cunoașterii de sine a poporului. In: Arta , 2022, nr. 2(AAV), pp. 100-104. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.52603/arta.2022.31-2.15
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 2(AAV) / 2022 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Arta și cultura — ecranul cunoașterii de sine a poporului

Art and culture — the screen of the people’s spiritual being

DOI:https://doi.org/10.52603/arta.2022.31-2.15
CZU: 791.43.05:008

Pag. 100-104

Olărescu Dumitru
 
Institutul Patrimoniului Cultural
 
 
Disponibil în IBN: 3 ianuarie 2023


Rezumat

De secole arta și cultura s-au impus ca forme fundamentale de activitate, prin care omul își manifestă viziunile sale asupra lumii. În centrul lor, aflându-se omul și creația sa, defi nesc și modul uman de existență, devenind simbolul forței creatoare a omului. De aceea ele se afl ă mereu în centrul atenției oamenilor de știință, oamenilor de artă și cultură, inclusiv, a cineaștilor, care au lansat pe ecranele lumii un număr indefi nit de fi lme cu această tematică. Unul dintre acestea este și cineastul Vlad Druc, pentru care arta și cultura constituie tematica sa preferată. Drept argument pot servi fi lmele sale: Arta, Maria Codreanu, Ion Creangă, Ploi de dor, Firul viu, Goblen, Tata, Meșterul anonim, …și neobosite mâinile tale, Vai, sărmana turturică, Obsesie, Aria ș.a. În baza lungmetrajului Timp de a trăi vom încerca să evidențiem spectrul de interese ale regizorului Vlad Druc în domeniul artei și culturii, viziunile și modalitățile de expresie prin limbajul fi lmic a inestimabilei materii supuse investigațiilor cinematografi ce întru elucidarea paradigmei sale identitare.

For centuries, art and culture have established themselves as fundamental forms of activity, through which man manifests his visions of the world. Having the man and his creation at their center, they also defi ne the human way of existence, becoming the symbol of man’s creative force. Th at is why they are always in the center of attention of scientists, people of art and culture, including fi lmmakers, who have released an indefi nite number of fi lms on this theme on the world’s screens. One of them is the fi lmmaker Vlad Druc, for whom art and culture are his favorite themes. His fi lms can serve as argument: Arta, Maria Codreanu, Ion Creangă, Ploi de dor, Firul viu, Goblen, Tata, Meșterul anonym, …și neobosite mâinile tale, Vai, sărmana turturică, Obsesie, Aria, etc. On the basis of the feature fi lm Timp de a trăi (Time to Live), we will try to highlight the spectrum of interests of the director Vlad Druc in the fi eld of art and culture, the visions and the ways of expression through the cinematographic language of the invaluable matter subjected to cinematic investigations in order to elucidate his identity paradigm.

Cuvinte-cheie
film de non-ficțiune, procedeu dramaturgic, limbaj cinematografic, artă, cultură, Vlad Druc,

non-fiction film, dramaturgical process, cinematographic language, art, culture, Vlad Druc.