Patologia limbajului la vârsta pediatrică
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
240 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-30 17:51
SM ISO690:2012
BURLEA, Georgeta. Patologia limbajului la vârsta pediatrică. In: Sănătate mintală într-o lume plină de provocări: Congresului Internațional al Societății Psihiatrilor, Narcologilor, Psihoterapeuților și Psihologilor Clinicieni, Ed. 1, 23-26 iunie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: FPC „PRIMEX-Com” SRL, 2018, Ediția a I-a, pp. 24-25.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sănătate mintală într-o lume plină de provocări
Ediția a I-a, 2018
Congresul " Sănătate mintală într-o lume plină de provocări"
1, Chişinău, Moldova, 23-26 iunie 2018

Patologia limbajului la vârsta pediatrică


Pag. 24-25

Burlea Georgeta
 
Universitatea de Medicină şi Farmacie „Gr.T. Popa“, Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2022


Rezumat

Datorită funcţiei reglatoare asupra comportamentului, fiind unul din procesele psihice ce pot fi facil influenţate de educaţie, limbajul copilului trebuie să fie constant monitorizat, pentru ca, în cazul semnalării unor perturbări, să se poată interveni prompt prin strategii adecvate. Limbajul copilului potenţează întreaga sa dezvoltare psihică, contribuind la succesul şcolar şi, implicit, la integrarea socio-profesionala a acestuia. Tulburările limbajului, indiferent de planul în care se produc, expresiv sau impresiv, determină dezordini în organizarea şi sistematizarea activităţii psihice, tensionări şi scăderea încrederii în forţele proprii, menţinând astfel, o stare de încordare şi stres permanent. Intervenţia logopedică, prin rolul său corectiv, va asigura egalizarea şanselor de instruire, de educaţie şi integrare.

Cuvinte-cheie
limbaj, procese psihice, educaţie, terapie logopedica