Calități psihomorale ale cadrului didactic
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
269 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-10 18:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.091 (55)
Higher education. Universities. Academic study (2579)
SM ISO690:2012
CREANGA, Liliana. Calități psihomorale ale cadrului didactic . In: Legea şi Viaţa, 2022, nr. 9-10(369-370), pp. 34-37. ISSN 2587-4365. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7184262
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Legea şi Viaţa
Numărul 9-10(369-370) / 2022 / ISSN 2587-4365 /ISSNe 2587-4373

Calități psihomorale ale cadrului didactic

Psychomoral qualities of the teaching framework

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7184262
CZU: 378.091

Pag. 34-37

Creanga Liliana
 
Academia „Ştefan cel Mare“ a MAI al Republicii Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 28 octombrie 2022


Rezumat

Statutul moral și intelectual al pedagogului de astăzi este într-o legătură cauzală cu activitatea de formare a propriei personalități, cu autoeducația. Iar evoluţia activităţii de formare profesională a cadrelor didactice are loc prin circuitul formare iniţială - formare continuă - autoformare. Formarea iniţială este insuficientă pentru un cadru didactic competent, de aceea este nevoie de formare continuă şi de perfecţionare la nivelul standardelor cerute de un învăţământ modern. Specialiştii sunt pregătiţi pentru o carieră profesională care implică de regulă noi intervenţii formative, iar formarea profesională continuă constituie o posibilitate reală ca fiecare profesor să-şi valorifice potenţialul său intelectual în funcţie de disponibilităţile profesionale. Formarea profesională continuă obligă cadrul didactic de a se întoarce permanent asupra propriei identităţi în scopul determinării şi completării golurilor, creând premisele unei reflecţii juste asupra ocupaţiei.

The moral and intellectual status of today's pedagogue is in a causal connection with the activity of forming one's own personality, self-education. The evolution of the professional training activity of teachers takes place through the circuit: initial training-continuous training-self-training. Initial training is insufficient for a competent teacher so there is a need for continuous training and improvement at the level of standards required by modern education. Specialists are prepared for a professional career that usually involves new training interventions, and continuing vocational training is a real possibility for each teacher to reflect on their intellectual potential depending on professional availability. Continuing professional training obliges the teacher to permanently return to his own identity in order to determine and complete the gaps, creating the premises for a fair reflection on the occupation.

Cuvinte-cheie
autoeducaţie, cadru didactic, formare profesională, personalitate,

self-education, teacher, training, personality