Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
269 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-10 18:47 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.091 (55) |
Higher education. Universities. Academic study (2579) |
SM ISO690:2012 CREANGA, Liliana. Calități psihomorale ale cadrului didactic . In: Legea şi Viaţa, 2022, nr. 9-10(369-370), pp. 34-37. ISSN 2587-4365. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7184262 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Legea şi Viaţa | ||||||
Numărul 9-10(369-370) / 2022 / ISSN 2587-4365 /ISSNe 2587-4373 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7184262 | ||||||
CZU: 378.091 | ||||||
Pag. 34-37 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Statutul moral și intelectual al pedagogului de astăzi este într-o legătură cauzală cu activitatea de formare a propriei personalități, cu autoeducația. Iar evoluţia activităţii de formare profesională a cadrelor didactice are loc prin circuitul formare iniţială - formare continuă - autoformare. Formarea iniţială este insuficientă pentru un cadru didactic competent, de aceea este nevoie de formare continuă şi de perfecţionare la nivelul standardelor cerute de un învăţământ modern. Specialiştii sunt pregătiţi pentru o carieră profesională care implică de regulă noi intervenţii formative, iar formarea profesională continuă constituie o posibilitate reală ca fiecare profesor să-şi valorifice potenţialul său intelectual în funcţie de disponibilităţile profesionale. Formarea profesională continuă obligă cadrul didactic de a se întoarce permanent asupra propriei identităţi în scopul determinării şi completării golurilor, creând premisele unei reflecţii juste asupra ocupaţiei. |
||||||
Cuvinte-cheie autoeducaţie, cadru didactic, formare profesională, personalitate, self-education, teacher, training, personality |
||||||
|