Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
![]() LUNGU, Daniela-Marinela. Tehnologiile informaţiei şi alecomunicării în consilierea carierei. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Anale ştiinţifice ale doctoranzilor şi postdoctoranzilor, Ed. vol.1, 1 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Vol. 17, Partea 1, pp. 236-245. ISBN 978-9975-46-393-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice Vol. 17, Partea 1, 2018 |
||||||
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice" vol.1, Chişinău, Moldova, 1 octombrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 236-245 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
În prezenta lucrare, propunem o foarte succintă abordare teoretică a imensului potenţial pe care-l reprezintă tehnologiile informatice şi de comunicare în consilierea carierei. Actualitatea temei alese este dată de provocările la care va trebui să facă faţă sistemul de consiliere prin folosirea TIC de către consilierii de orientare, în special în furnizarea serviciilor pentru beneficiari. În multe ţări, deşi nou, TIC în consilierea profesională atrage tot mai mult interesul politicienilor şi al asociaţiilor profesionale din consiliere, inclusiv datorită documentelor recente ale Comisiei Europene şi cercetărilor internaţionale care le-au urmat (studiul O.E.C.D.). Perioada adolescenţei, pe lângă multiplele sale probleme legate, predominant, de transformările biologice ale pubertăţii, este ultima perioadă, cea mai arzătoare, în care decizia alegerii unei cariere nu mai poate fi amânată. Pentru adolescenţii care se află în faţa alegerii unei profesii, testarea vocaţiei trebuie să fie un factor determinant. A face o astfel de alegere sub influenţa unui „trend”, bazată pe sfaturile prietenilor şi/sau sub influenţa părinţilor nu este deloc recomandat. |
||||||
Cuvinte-cheie vocaţie, TIC in consilierea carierei, aptitudini cognitive, interese, trăsături de personalitate, valori, vocation, ICT in career counseling, cognitive abilities, interests, personality traits, principles |
||||||
|