Tehnologiile informaţiei şi alecomunicării în consilierea carierei
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
242 0
SM ISO690:2012
LUNGU, Daniela-Marinela. Tehnologiile informaţiei şi alecomunicării în consilierea carierei. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Anale ştiinţifice ale doctoranzilor şi postdoctoranzilor, Ed. vol.1, 1 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Vol. 17, Partea 1, pp. 236-245. ISBN 978-9975-46-393-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol. 17, Partea 1, 2018
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
vol.1, Chişinău, Moldova, 1 octombrie 2018

Tehnologiile informaţiei şi alecomunicării în consilierea carierei


Pag. 236-245

Lungu Daniela-Marinela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 octombrie 2022


Rezumat

În prezenta lucrare, propunem o foarte succintă abordare teoretică a imensului potenţial pe care-l reprezintă tehnologiile informatice şi de comunicare în consilierea carierei. Actualitatea temei alese este dată de provocările la care va trebui să facă faţă sistemul de consiliere prin folosirea TIC de către consilierii de orientare, în special în furnizarea serviciilor pentru beneficiari. În multe ţări, deşi nou, TIC în consilierea profesională atrage tot mai mult interesul politicienilor şi al asociaţiilor profesionale din consiliere, inclusiv datorită documentelor recente ale Comisiei Europene şi cercetărilor internaţionale care le-au urmat (studiul O.E.C.D.). Perioada adolescenţei, pe lângă multiplele sale probleme legate, predominant, de transformările biologice ale pubertăţii, este ultima perioadă, cea mai arzătoare, în care decizia alegerii unei cariere nu mai poate fi amânată. Pentru adolescenţii care se află în faţa alegerii unei profesii, testarea vocaţiei trebuie să fie un factor determinant. A face o astfel de alegere sub influenţa unui „trend”, bazată pe sfaturile prietenilor şi/sau sub influenţa părinţilor nu este deloc recomandat.

In this thesis I will present a brief theoretical approach on the immense potential represented by the information and communication technologies (ICT) in the field of career counseling. The novelty of the chosen theme is given by the challenges the counseling system faces when guidance counselors use ICT, especially when providing services to the beneficiaries. In many countries, despite being rather new, ICT within career counseling attracts the interest of politicians and professional organizations within the field of counseling more and more, mainly because of the recent documents of the European Committee and the international studies that followed (the O.E.C.D. study). Adolescence, in addition to the problems primarily regarding the biological changes of puberty, is the last period, the most intense one, when the decision regarding a career can no longer be postponed. For the teenagers faced with choosing a career, the vocational testing should be a decisive factor. Making such a decision influenced by a “tend”, based on the advice of friends and/or parents is not recommended.

Cuvinte-cheie
vocaţie, TIC in consilierea carierei, aptitudini cognitive, interese, trăsături de personalitate, valori,

vocation, ICT in career counseling, cognitive abilities, interests, personality traits, principles