Theoretical issues in teaching reading research and their implications on the development of professional reading competence
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
401 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 05:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:821.09 (2)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934)
Literatures of individual languages and language families (2972)
SM ISO690:2012
ZINGAN, Olga. Theoretical issues in teaching reading research and their implications on the development of professional reading competence. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 3(75), pp. 39-44. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.3.06
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(75) / 2022 / ISSN 1811-5470

Theoretical issues in teaching reading research and their implications on the development of professional reading competence

Aspecte teoretice în cercetarea didacticii lecturii și implicaţiile lor practice în dezvoltarea competenţei de lectură profesională

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.3.06
CZU: 37.016:821.09

Pag. 39-44

Zingan Olga
 
Școala doctorală Științe ale Educației, UPSC „Ion Creangă”, Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 20 octombrie 2022


Rezumat

The objective of enhancing engineering students’ reading skills may be achieved by utterly relying on researchbased knowledge on the nature of reading, and mingling it with methodological approaches relevant to the teaching context. The current article gives a general overview of the evolution of teaching reading research, reveals the predominant reading and comprehension models, and unveils their implications on reading instruction within the ESP course.

Dezvoltarea competențelor de lectură la studenții ingineri poate fi realizată doar bazându-ne plenar pe cunoștințe solide, fundamentate științific, ce țin de natura lecturii, corelate cu abordări metodologice relevante contextului de predare. Articolul dat propune o privire de ansamblu asupra evoluției cercetării în didactica lecturii, prezintă modelele predominante de lectură și comprehensiune, și în final, relevă implicațiile lor practice în predarea lecturii în cadrul cursului Limba engleză – limbaj specializat (LELS).

Cuvinte-cheie
professionally-oriented reading, models of reading, professional reading competence, specialized text,

lectură orientată profesional, modele de lectură, competență de lectură profesională, text de specialitate

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<identifier identifierType='DOI'>10.52387/1811-5470.2022.3.06</identifier>
<creators>
<creator>
<creatorName>Zingan, O.</creatorName>
<affiliation>Școala doctorală Științe ale Educației, UPSC „Ion Creangă”, Chișinău, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='en'>Theoretical issues in teaching reading research and their implications on the development of professional reading competence</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2022</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1811-5470</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>professionally-oriented reading</subject>
<subject>models of reading</subject>
<subject>professional reading competence</subject>
<subject>specialized
text</subject>
<subject>lectură orientată profesional</subject>
<subject>modele de lectură</subject>
<subject>competență de lectură profesională</subject>
<subject>text de specialitate</subject>
<subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.016:821.09</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2022-10-20</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The objective of enhancing engineering students&rsquo; reading skills may be achieved by utterly relying on researchbased knowledge on the nature of reading, and mingling it with methodological approaches relevant to the teaching context. The current article gives a general overview of the evolution of teaching reading research, reveals the predominant reading and comprehension models, and unveils their implications on reading instruction within the ESP course.</p></description>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Dezvoltarea competențelor de lectură la studenții ingineri poate fi realizată doar baz&acirc;ndu-ne plenar pe cunoștințe solide, fundamentate științific, ce țin de natura lecturii, corelate cu abordări metodologice relevante contextului de predare. Articolul dat propune o privire de ansamblu asupra evoluției cercetării &icirc;n didactica lecturii, prezintă modelele predominante de lectură și comprehensiune, și &icirc;n final, relevă implicațiile lor practice &icirc;n predarea lecturii &icirc;n cadrul cursului Limba engleză &ndash; limbaj specializat (LELS).</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>