Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
243 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[070.1+659.3/.4](478)(091) (1) |
Newspapers. The Press. Journalism (561) |
Publicity. Information work. Public relations (389) |
SM ISO690:2012 STEPANOV, Georgeta. Practici de „Umanizare” a jurnalismului din RSS Moldovenească. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării), 2022, nr. 11(01), pp. 72-77. ISSN 2587-4446. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5816533 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării) | ||||||
Numărul 11(01) / 2022 / ISSN 2587-4446 /ISSNe 2587-4454 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5816533 | ||||||
CZU: [070.1+659.3/.4](478)(091) | ||||||
Pag. 72-77 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Mijloacele de informare în masă din RSS Moldovenească, în configuraţia lor de atunci, reprezentau expresia concentrată a ideologiei oficiale a regimului sovietic. Activitatea lor era orientată să facă agitație, propagandă și să educe/ reeduce masele în spiritul patriotismului sovietic şi al internaţionalismului proletar. Deși activitatea presei sovietice era încorsetată în standarde extrem de rigide, iar producția acesteia era intens cenzurată, jurnaliștii reușeau (ce-i drept, circumspect) să „dilueze” conținuturile ideologice și să le umanizeze. Umanizarea presei sovietice se realiza prin intermediul informaților de natură utilitaristă și/ sau de divertisment, precum și datorită materialelor socioculturale personalizate, care în mod deosebit sensibilizau publicul. Jurnaliștii căutau să umanizeze modalitățile de abordare a realității, să animeze producția jurnalistică și să o apropie de oamenii de rând, folosind pentru realizarea acestor obiective de referință diferite practici de umanizare. |
||||||
Cuvinte-cheie mijloace de informare în masă, RSSM, perioadă totalitaristă, conținuturi jurnalistice, practici de umanizare, materiale de presă, rubrici, emisiuni, mass-media, MSSR, totalitarian period, journalistic content, humanisation practices, press materials, columns, Programmes |
||||||
|