Instrumente digitale și abordări noi în lucrul profesorului modern la organizarea învățământului mixt
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
267 1
Ultima descărcare din IBN:
2022-11-03 09:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.43:004 (51)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3819)
Computer science and technology. Computing. Data processing (4022)
SM ISO690:2012
BOBROVA, Iuliana. Instrumente digitale și abordări noi în lucrul profesorului modern la organizarea învățământului mixt. In: ACROSS , 2021, nr. 4(2), pp. 89-93. ISSN -.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
ACROSS
Numărul 4(2) / 2021 / ISSN - /ISSNe 2602-1463

Instrumente digitale și abordări noi în lucrul profesorului modern la organizarea învățământului mixt

CZU: 37.018.43:004

Pag. 89-93

Bobrova Iuliana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 4 octombrie 2022


Rezumat

The article discusses modern digital tools and services designed for a variety of purposes. The functionality of some educational platforms and sites is listed. It tells about the new conditions for the digital and network transformation of society, the requirements for the knowledge of a teacher of the 21st century in the ICT field because of their new functions. The article also presents web technologies for communication and interaction between teachers and students, to create an environment for collaboration. The tools for testing and diagnostics, which are so necessary for the learning process for feedback, are considered. Ways of organizing the educational process are proposed, expanding the boundaries of traditional learning, contributing to more effective learning.

Cuvinte-cheie
online learning, approach, digital tools, modern school