Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
202 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 14:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01 (4289) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3944) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Dialoguri educaționale între generații . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 4(134), pp. 53-56. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7038986 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4(134) / 2022 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7038986 | ||||||
CZU: 37.01 | ||||||
Pag. 53-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Realizarea unor dialoguri educaționale între generații constituie o problemă complexă de natură pedagogică, psihologică și sociologică. Rezolvarea sa este dependentă de calitatea vieții sociale, determinată istoric, în plan cultural, economic, politic, comunitar și de progresele cercetării fundamentale în științele socioumane. Elaborarea soluțiilor, necesare pentru rezolvarea problemei, angajează, astfel, cunoașterea aprofundată și operaționalizarea aplicată a unor concepte fundamentale, din pedagogie (teoria generală a educației, teoria generală a instruirii, teoria generală a curriculumului, teoria cercetării pedagogice), psihologie (a educației, a vârstelor și a dezvoltării), sociologie (a educației, a comunității, a familiei). Analiza problemei dialogurilor educaționale între generații trebuie concepută teoretic și orientată practic din trei perspective specifice, dar complementare: pedagogică, psihologică și sociologică. |
||||||
Cuvinte-cheie dialog în educație, dialog în instruire, sistem de învăţământ deschis, parteneriat pedagogic dintre școală și familie, stadii de dezvoltare psihologică și socială, teoria comunicării educaționale, dialogue in education, dialogue in training, open education system, pedagogical partnership between school and family, stages of psychological and social development, theory of educational communication |
||||||
|