Dialoguri educaționale între generații
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
179 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 14:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01 (4225)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3882)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Dialoguri educaționale între generații . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 4(134), pp. 53-56. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7038986
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(134) / 2022 / ISSN 1810-6455

Dialoguri educaționale între generații

Educational Dialogues between Generations

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7038986
CZU: 37.01

Pag. 53-56

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 19 septembrie 2022


Rezumat

Realizarea unor dialoguri educaționale între generații constituie o problemă complexă de natură pedagogică, psihologică și sociologică. Rezolvarea sa este dependentă de calitatea vieții sociale, determinată istoric, în plan cultural, economic, politic, comunitar și de progresele cercetării fundamentale în științele socioumane. Elaborarea soluțiilor, necesare pentru rezolvarea problemei, angajează, astfel, cunoașterea aprofundată și operaționalizarea aplicată a unor concepte fundamentale, din pedagogie (teoria generală a educației, teoria generală a instruirii, teoria generală a curriculumului, teoria cercetării pedagogice), psihologie (a educației, a vârstelor și a dezvoltării), sociologie (a educației, a comunității, a familiei). Analiza problemei dialogurilor educaționale între generații trebuie concepută teoretic și orientată practic din trei perspective specifice, dar complementare: pedagogică, psihologică și sociologică.

Creating educational dialogues between generations is a complex problem of a pedagogical, psychological and sociological nature. Its solution is dependent on the quality of social life (determined historically, culturally, economically, politically, and community-wise) and on the progress of fundamental research in the socio-human sciences. The development of solutions, which are necessary in order to solve the problem, thus engages the in-depth knowledge and applied operationalization of some fundamental concepts, from pedagogy (general theory of education, general theory of training, general theory of curriculum, theory of pedagogical research), psychology (psychology of education, of ages, and of development), sociology (sociology of education, of the community, and of the family). The analysis of the problem of educational dialogues between generations must be theoretically conceived and practically oriented from three specific but complementary perspectives: pedagogical, psychological, and sociological.

Cuvinte-cheie
dialog în educație, dialog în instruire, sistem de învăţământ deschis, parteneriat pedagogic dintre școală și familie, stadii de dezvoltare psihologică și socială, teoria comunicării educaționale,

dialogue in education, dialogue in training, open education system, pedagogical partnership between school and family, stages of psychological and social development, theory of educational communication