Educația lingvistică timpurie: predarea și învățarea limbilor străine
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
260 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 01:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.24 (63)
Kinds of school providing general education (2016)
SM ISO690:2012
DODU-SAVCA, Carolina. Educația lingvistică timpurie: predarea și învățarea limbilor străine. In: Intertext , 2022, nr. 1(59), pp. 155-160. ISSN 1857-3711. DOI: https://doi.org/10.54481/intertext.2022.1.17
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Intertext
Numărul 1(59) / 2022 / ISSN 1857-3711 /ISSNe 2345-1750

Educația lingvistică timpurie: predarea și învățarea limbilor străine

Early Language Education: Language Teaching and Learning.

DOI:https://doi.org/10.54481/intertext.2022.1.17
CZU: 373.24

Pag. 155-160

Dodu-Savca Carolina
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 11 iulie 2022


Rezumat

La începutul mileniului III situația din domeniul educației lingvistice atestă un dinamism fără precedent, accent major punându-se pe implementarea politicilor educaționale timpurii, respectiv pe importanța învățării unei limbi străine la o vârstă fragedă, și de fapt nu doar a unei limbi, ci a cel puţin două limbi străine (LS). Această amprentă societală expune o tendință dublă: pe de o parte, solicitarea unei oferte educaționale lingvistice timpurii, iar pe de altă parte, necesitatea de a echilibra cererea cu oferta și de a face să corespundă judicios. La ora actuală, în educația timpurie (ET) se profilează o nouă etapă a dezvoltării curriculare centrate pe predarea și învățarea limbilor străine. Întrucât unele aspecte emergente din didactica limbilor străine sunt încă în fază experimentală, iar educația lingvistică timpurie nu dispune de un cadru teoretic bine definit în spaţiul nostru educaţional, elaborarea unor lucrări dedicate fundamentelor pedagogice ale învăţării timpurii a limbilor străine este oportună. În acest context și ținând cont de cererea înaltă de studiere a limbilor străine în Republica Moldova, lucrarea se sincronizează cu imperativele domeniului specializat de cercetare, răspunde nevoilor de formare în domeniul de profil și înregistrează cu pertinență transformările majore ale politicilor educaționale și mai ales manifestările recurente ale acestora în realitatea imediată, atât la nivel local, cât și regional și european.

At the beginning of the third millennium, the situation in the field of language education attests to an unprecedented dynamism, with a major emphasis on the implementation of early education policies, respectively on the importance of learning a foreign language at an early age, and in fact not only a language. at least two foreign languages (LS). This societal imprint shows a twofold trend: on the one hand, the demand for an early language education offer, and on the other hand, the need to balance demand with supply and make it fit judiciously. At present, early education (ET) is shaping a new stage of curriculum development focused on language teaching and learning. As some emerging aspects of language teaching are still in the experimental phase, and early language education does not have a well-defined theoretical framework in our educational space, the elaboration of works dedicated to the pedagogical foundations of early language learning is opportune. In this context and taking into account the high demand for studying foreign languages in the Republic of Moldova, the paper synchronizes with the imperatives of the specialized field of research, responds to training needs in the field and relevantly registers major changes in educational policies and especially recurrent manifestations. in their immediate reality, both at local, regional and European level.

Cuvinte-cheie
educaţie timpurie, educaţie lingvistică, învăţareatimpurie a limbilor străine, politici educaţionale, niveluri de formare,

education, language education, early language learning, Educational policies, training levels