Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
260 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-19 01:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.24 (63) |
Kinds of school providing general education (2016) |
SM ISO690:2012 DODU-SAVCA, Carolina. Educația lingvistică timpurie: predarea și învățarea limbilor străine. In: Intertext , 2022, nr. 1(59), pp. 155-160. ISSN 1857-3711. DOI: https://doi.org/10.54481/intertext.2022.1.17 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Intertext | ||||||
Numărul 1(59) / 2022 / ISSN 1857-3711 /ISSNe 2345-1750 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.54481/intertext.2022.1.17 | ||||||
CZU: 373.24 | ||||||
Pag. 155-160 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
La începutul mileniului III situația din domeniul educației lingvistice atestă un dinamism fără precedent, accent major punându-se pe implementarea politicilor educaționale timpurii, respectiv pe importanța învățării unei limbi străine la o vârstă fragedă, și de fapt nu doar a unei limbi, ci a cel puţin două limbi străine (LS). Această amprentă societală expune o tendință dublă: pe de o parte, solicitarea unei oferte educaționale lingvistice timpurii, iar pe de altă parte, necesitatea de a echilibra cererea cu oferta și de a face să corespundă judicios. La ora actuală, în educația timpurie (ET) se profilează o nouă etapă a dezvoltării curriculare centrate pe predarea și învățarea limbilor străine. Întrucât unele aspecte emergente din didactica limbilor străine sunt încă în fază experimentală, iar educația lingvistică timpurie nu dispune de un cadru teoretic bine definit în spaţiul nostru educaţional, elaborarea unor lucrări dedicate fundamentelor pedagogice ale învăţării timpurii a limbilor străine este oportună. În acest context și ținând cont de cererea înaltă de studiere a limbilor străine în Republica Moldova, lucrarea se sincronizează cu imperativele domeniului specializat de cercetare, răspunde nevoilor de formare în domeniul de profil și înregistrează cu pertinență transformările majore ale politicilor educaționale și mai ales manifestările recurente ale acestora în realitatea imediată, atât la nivel local, cât și regional și european. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie timpurie, educaţie lingvistică, învăţareatimpurie a limbilor străine, politici educaţionale, niveluri de formare, education, language education, early language learning, Educational policies, training levels |
||||||
|