Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
244 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-05 16:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.1:796.058.4 (2) |
Higher education. Universities. Academic study (2579) |
Recreation. Entertainment. Games. Sport (1700) |
SM ISO690:2012 CERNIȚOIU, Cosmin. Necesitatea învățării continue și a dezvoltării profesionale a managerilor sportivi. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2021, nr. 38(2), pp. 48-56. ISSN 1857-4114. DOI: https://doi.org/10.52449/1857-4114.2021.38-2.04 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Ştiinţa Culturii Fizice | ||||||
Numărul 38(2) / 2021 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52449/1857-4114.2021.38-2.04 | ||||||
CZU: 378.1:796.058.4 | ||||||
Pag. 48-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Dezvoltarea abilităților intelectuale ale managerilor constituie un mecanism essential pentru modernizarea societății aflate într-un fenomen continuu de globalizare. Potrivit lui A.N. Dakhin, aceasta înseamnă că, de fapt „capacitatea de a genera, reproduce, stăpâni și folosi cunoștințe devine principala resursă a unei persoane din secolul XXI”. Un alt punct de vedere în această direcție este și opinia lui Michael Barber, unul dintre cei mai importanți experți din lume în politica educațională, care afirmă că a devenit evidentă necesitatea unei tranziții la un model școlar, „al cărui scop este să pregătească elevii pentru economia bazată pe cunoaștere, dezvoltându-le capacitatea de căutare, sintetizare și înțelegere critică a unui volum din ce în ce mai mare de informații, precum și la simpla asimilare a cunoștințelor.” Astfel, managerii, cu certitudine trebuie să-și formeze și să-și dezvolte competențe adecvate pentru a-și realiza activitățile în condiții optime și performante. M. Barber sugerează că rezultatele educaționale ale absolvenților depind mai ales de calitatea predării. Unul dintre elementele structurale care caracterizează un sistem de învățământ eficient este reprezentat de personalul didactic profesionist și de „îmbunătățirea continuă a calităților și aptitudinilor cadrelor”. Un număr destul de mare de studii au fost dedicate problemei dezvoltării profesionale a cadrului didactic, însă problematica cu referire la învățarea continuă a cadrelor de conducere o regăsim în mai puține cercetări. |
||||||
Cuvinte-cheie dezvoltare profesională, manager, sport, cadru didactic |
||||||
|