Necesitatea învățării continue și a dezvoltării profesionale a managerilor sportivi
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
244 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-05 16:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.1:796.058.4 (2)
Higher education. Universities. Academic study (2579)
Recreation. Entertainment. Games. Sport (1700)
SM ISO690:2012
CERNIȚOIU, Cosmin. Necesitatea învățării continue și a dezvoltării profesionale a managerilor sportivi. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2021, nr. 38(2), pp. 48-56. ISSN 1857-4114. DOI: https://doi.org/10.52449/1857-4114.2021.38-2.04
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 38(2) / 2021 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Necesitatea învățării continue și a dezvoltării profesionale a managerilor sportivi

DOI:https://doi.org/10.52449/1857-4114.2021.38-2.04
CZU: 378.1:796.058.4

Pag. 48-56

Cernițoiu Cosmin
 
Liceul cu program sportiv, Târgu-Jiu
 
 
Disponibil în IBN: 15 iunie 2022


Rezumat

Dezvoltarea abilităților intelectuale ale managerilor constituie un mecanism essential pentru modernizarea societății aflate într-un fenomen continuu de globalizare. Potrivit lui A.N. Dakhin, aceasta înseamnă că, de fapt „capacitatea de a genera, reproduce, stăpâni și folosi cunoștințe devine principala resursă a unei persoane din secolul XXI”. Un alt punct de vedere în această direcție este și opinia lui Michael Barber, unul dintre cei mai importanți experți din lume în politica educațională, care afirmă că a devenit evidentă necesitatea unei tranziții la un model școlar, „al cărui scop este să pregătească elevii pentru economia bazată pe cunoaștere, dezvoltându-le capacitatea de căutare, sintetizare și înțelegere critică a unui volum din ce în ce mai mare de informații, precum și la simpla asimilare a cunoștințelor.” Astfel, managerii, cu certitudine trebuie să-și formeze și să-și dezvolte competențe adecvate pentru a-și realiza activitățile în condiții optime și performante. M. Barber sugerează că rezultatele educaționale ale absolvenților depind mai ales de calitatea predării. Unul dintre elementele structurale care caracterizează un sistem de învățământ eficient este reprezentat de personalul didactic profesionist și de „îmbunătățirea continuă a calităților și aptitudinilor cadrelor”. Un număr destul de mare de studii au fost dedicate problemei dezvoltării profesionale a cadrului didactic, însă problematica cu referire la învățarea continuă a cadrelor de conducere o regăsim în mai puține cercetări.

Cuvinte-cheie
dezvoltare profesională, manager, sport, cadru didactic