Studiu cu privire la direcțiile de dezvoltare a jocului de oină
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
275 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-12 18:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
796.328 (4)
Recreation. Entertainment. Games. Sport (1700)
SM ISO690:2012
GĂLĂȚEANU, Ioan Sorin. Studiu cu privire la direcțiile de dezvoltare a jocului de oină. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2021, nr. 38(2), pp. 7-15. ISSN 1857-4114. DOI: https://doi.org/10.52449/1857-4114.2021.38-2.01
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 38(2) / 2021 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Studiu cu privire la direcțiile de dezvoltare a jocului de oină

DOI:https://doi.org/10.52449/1857-4114.2021.38-2.01
CZU: 796.328

Pag. 7-15

Gălățeanu Ioan Sorin
 
Școala Gimnazială ,,Aurelian Stanciuˮ Salcea
 
 
Disponibil în IBN: 15 iunie 2022


Rezumat

Oina este un joc sportiv cu o răspândire limitată, regăsit în special în localitățile rurale și în mod deosebit în jurul unor centre cu o tradiție răspândite în toată țara. Articolele și studiile cele mai recente încearcă să cristalizeze o metodică proprie, orientată spre calea modernă, globală, dar fară a nega oportunitatea folosirii căii analitice în anumite situații, momente sau etape ale procesului de instruire. Din studiul literaturii de specialitate se desprinde ideea că jocul de oină are la bază un număr redus de cercetări proprii, iar metodica învățării se bazează pe studii și cercetări făcute în alte jocuri sportive. Părerea oamenilor de oină, unanim acceptată, este aceea că la ora actuală, literatura de specialitate în domeniu este incompletă și în fapt devansată net de latura practică a problemei. La nivelul oinei școlare pentru orele de educație fizică, precum și la orele din cadrul cercurilor sportive nu întâlnim multe studii publicate deși în școlile unde oina este practicată există o intensă activitate practică de instruire. Scopul acestui studiu constă în identificarea direcțiilor de dezvoltare și a dificultăților cu care se confruntă jocul de oină la etapa actuală. La anchetă au participat 24 de cadre didactice din România care pregătesc echipe reprezentative de oină la nivel de ciclul gimnazial și nu numai. Profesorii anchetați au identificat câteva direcții de dezvoltare, precizând și dificultățile întampinate în dezvoltarea jocului de oină. Metoda de cercetare aplicată a fost ancheta sociologică, pentru a afla opiniile specialiștilor implicați în jocul de oină. Chestionarul conține întrebări referitoare la direcțiile de dezvoltare, modul de organizare și desfășurare a procesului de pregătire a echipelor de oină.

Cuvinte-cheie
oină, profesor, dezvoltare, chestionar