Articolul precedent |
Articolul urmator |
283 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-22 20:14 |
SM ISO690:2012 BERCU, Oleg. Organizarea şi atribuţiile Adunări Populare a Găguziei prin prisma legislaţiei a Republicii Moldova. In: Sesiunea ştiinţifică a departamentului Istoria românilor, universală şi arheologie, 13 mai 2016, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2016, Ediţia III, p. 68. ISBN 978-9975-71-774-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sesiunea ştiinţifică a departamentului Istoria românilor, universală şi arheologie Ediţia III, 2016 |
||||||
Sesiunea "Sesiunea ştiinţifică a departamentului Istoria românilor, universală şi arheologie" Chișinău, Moldova, 13 mai 2016 | ||||||
|
||||||
Pag. 68-68 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În conformitate cu Constituţia Republicii Moldova din 29.07.1994, teritoriul este organizat, sub aspect administrativ, în sate, oraşe, raioane şi unitatea teritorială autonomă Găgăuzia. Conform art. 111, alineatul 3 din Constituţia Republicii Moldova în unitatea teritorial-autonomă Găgăuzia activează organe reprezentative şi executive. În acest context se poate menţiona că conform Legii privind statutul juridic special al Găgăuziei (Gagauz-Yeri), organul reprezentativ al unităţii teritorial administrative este Adunarea Populară. Una dintre principalele atribuţii ale Adunării Populare a Găgăuziei este de a adoptă legi locale, în limitele competenţei sale, cu votul majorităţii deputaţilor aleşi. Totodată, trebuie de menţionat că legile adoptate de Adunarea Populară nu trebuie să contravină Constituţiei şi legilor din Republica Moldova. O altă atribuţie a acestui organ reprezentativ este şi procedura de a veni cu iniţiative legislative faţă de Parlamentul Republicii Moldova, în problemele legate de organizarea şi funcţionarea autonomiei. De asemenea, Adunarea Populară a Găgăuziei participă la promovarea politicii interne şi externe a Republicii Moldova în problemele care privesc interesele Găgăuziei. Însă, după cum arată realitatea, în unele cazuri acest organ îşi depăşeşte atribuţiile. Un exemplu elocvent în acest sens este şi organizarea referendumului desfăşurat pe teritoriul autonomiei pe data de 2 februarie 2014. |
||||||
|