Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-16 11:46 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:376 (4) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4076) |
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (658) |
![]() DRUGUȘ, Olga. Problemele cu care se confruntă copiii cu dificultăți de învățare în școala incluzivă. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Psihopedagogie şi incluziune școlară, Ed. 5, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 5, pp. 154-160. ISBN 978-9975-76-387-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice Vol. 5, 2022 |
||||||
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice" 5, Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:376 | ||||||
Pag. 154-160 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Educația în general, dar și educația incluzivă, ca proces intenționat, conștient și activ, reprezintă acțiunea de transformare în sens pozitiv și pe termen lung a ființei umane, orientată în mod explicit spre atingerea unor finalități concrete exprimate în termeni de cunoștințe, capacități/abilități, atitudini, valori, comportamente. Această acțiune extrem de complexă se realizează în cadrul activității didactice, bazându-se pe un sistem de legități, principii, norme și reguli și ține nemijlocit de competența cadrelor didactice care vizează proiectarea și realizarea corectă a instruirii, asigurând calitatea procesului educațional, ținând cont de individualitatea fiecărui copil. Puși in fața sarcinilor de instruire, foarte des, elevii cu DÎ, întâmpină obstacole, greutăți, au probleme în parcurgerea materialelor, în asimilarea conținuturilor, în rezolvarea exercițiilor, problemelor. |
||||||
Cuvinte-cheie cerinţe educative speciale, dificultăți de învățare, școala incluzivă, special educational needs, learning difficulties, inclusive school |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-156301</cfResPublId> <cfResPublDate>2022</cfResPublDate> <cfVol>Vol. 5</cfVol> <cfStartPage>154</cfStartPage> <cfISBN>978-9975-76-382-0</cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/156301</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Problemele cu care se confruntă copiii cu dificultăți de învățare în școala incluzivă</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>cerinţe educative speciale; dificultăți de învățare; școala incluzivă; special educational needs; learning difficulties; inclusive school</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Educația în general, dar și educația incluzivă, ca proces intenționat, conștient și activ, reprezintă acțiunea de transformare în sens pozitiv și pe termen lung a ființei umane, orientată în mod explicit spre atingerea unor finalități concrete exprimate în termeni de cunoștințe, capacități/abilități, atitudini, valori, comportamente. Această acțiune extrem de complexă se realizează în cadrul activității didactice, bazându-se pe un sistem de legități, principii, norme și reguli și ține nemijlocit de competența cadrelor didactice care vizează proiectarea și realizarea corectă a instruirii, asigurând calitatea procesului educațional, ținând cont de individualitatea fiecărui copil. Puși in fața sarcinilor de instruire, foarte des, elevii cu DÎ, întâmpină obstacole, greutăți, au probleme în parcurgerea materialelor, în asimilarea conținuturilor, în rezolvarea exercițiilor, problemelor.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>Education, but also inclusive education, as an intentional, conscious and active process, represents the action of transformation in a positive and long-term sense of the human being, explicitly oriented towards the achievement of concrete finalities expressed in terms of knowledge, capacities/abilities, attitudes, values, behaviors. This extremely complex action is carried out within the teaching activity, based on a system of legalities, principles, norms and rules and is directly related to the competence of the teachers aimed at designing and carrying out the correct training, ensuring the quality of the educational process, taking into account the individuality of each child. Faced with training tasks, very often, students with learning difficulties, encounter obstacles, difficulties, have problems in going through materials, in assimilating contents, in solving exercises, problems.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-72459</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-72459</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-72459-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Druguș</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Olga</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>