Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-27 21:07 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
811.112.2’36 (7) |
West Germanic languages (other than English) (121) |
![]() TIOSA, Iuliana. Ein überblick über die wichtigsten übungstypologien in der grammatikaneignung . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.2, pp. 390-395. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-561-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.2, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 811.112.2’36 | ||||||
Pag. 390-395 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
This article analyzes and researches six relevant typologies of exercises in assimilating grammatical phenomena. These typologies have been selected from the current literature and are analyzed according to the criteria: in what measures these exercises are practiced and assimilated inductively and communicatively. The main objective is to highlight, but also in discussions, these typologies, to generate topics for reflection on the existing exercises in the literature in assimilating grammatical topics. |
||||||
Cuvinte-cheie typology of exercises, grammar assimilation, inductive, communicative, tipologie de exerciții, asimilarea gramaticii, inductiv, comunicativ |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Tiosa, I.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='de'>Ein überblick über die wichtigsten übungstypologien in der grammatikaneignung </title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2021</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-46-559-5; 978-9975-46-561-8</relatedIdentifier> <subjects> <subject>typology of exercises</subject> <subject>grammar assimilation</subject> <subject>inductive</subject> <subject>communicative</subject> <subject>tipologie de exerciții</subject> <subject>asimilarea gramaticii</subject> <subject>inductiv</subject> <subject>comunicativ</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>811.112.2’36</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2021</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>This article analyzes and researches six relevant typologies of exercises in assimilating grammatical phenomena. These typologies have been selected from the current literature and are analyzed according to the criteria: in what measures these exercises are practiced and assimilated inductively and communicatively. The main objective is to highlight, but also in discussions, these typologies, to generate topics for reflection on the existing exercises in the literature in assimilating grammatical topics.</p></description> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Acest articol analizează şi cercetează şase tipologii relevante de exerciţii în asimilarea fenomenelor gramaticale. Aceste tipologii au fost selectate din literatura actuală de specialitate şi sunt analizate conform criteriilor: în ce măsură aceste exerciţii sunt exersate şi asimilate inductiv şi comunicativ. Obiectivul principal este de a scoate în evidenţă, dar şi în discuţie, aceste tipologii, de a genera subiecte de reflecţie asupra exerciţiilor existente în literatura de specialitate în asimilarea temelor gramaticale.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>