Articolul precedent |
Articolul urmator |
503 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-25 22:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.01 (193) |
Higher education. Universities. Academic study (2657) |
SM ISO690:2012 DONOAGĂ, Diana. Percepții și orientări conceptuale prioritare în definirea libertății în mediul educațional . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.2, pp. 211-215. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-561-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.2, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.01 | ||||||
Pag. 211-215 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Today, there is a lot of talk about the pedagogy of freedom through alternative forms of education, family-type education, etc. Freedom pedagogy stands out as a science attentive to teacher training for the purpose of education for freedom, it is a sector that develops premises for reducing educational contradictions and participates in the creation of a society based on freedom. The educational approach for the formation of the free personality is based on the teacher who ensures the emotional and moral comfort offering value and behavioral landmarks accompanying the student in the emerging exploitations of freedom. |
||||||
Cuvinte-cheie pedagogy of freedom, academic freedom, humanistic pedagogy, value landmarks, professional autonomy |
||||||
|