Percepții și orientări conceptuale prioritare în definirea libertății în mediul educațional
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
503 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 22:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.01 (193)
Higher education. Universities. Academic study (2657)
SM ISO690:2012
DONOAGĂ, Diana. Percepții și orientări conceptuale prioritare în definirea libertății în mediul educațional . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.2, pp. 211-215. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-561-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 23, Vol.2, 2021
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021

Percepții și orientări conceptuale prioritare în definirea libertății în mediul educațional

Priority perceptions and conceptual guidelines in defining freedom in the educational environment

CZU: 378.01

Pag. 211-215

Donoagă Diana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 mai 2022


Rezumat

Today, there is a lot of talk about the pedagogy of freedom through alternative forms of education, family-type education, etc. Freedom pedagogy stands out as a science attentive to teacher training for the purpose of education for freedom, it is a sector that develops premises for reducing educational contradictions and participates in the creation of a society based on freedom. The educational approach for the formation of the free personality is based on the teacher who ensures the emotional and moral comfort offering value and behavioral landmarks accompanying the student in the emerging exploitations of freedom.

Cuvinte-cheie
pedagogy of freedom, academic freedom, humanistic pedagogy, value landmarks, professional autonomy