Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-12 22:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.3:616-36.21 (1) |
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (658) |
Pathology. Clinical medicine (7212) |
![]() MAXIMCIUC, Victoria, VOITIC (CORCEVOI), Nadejda. Consilierea psihopedagogică a părinților care educă copii cu tulburări din spectrul autist în condițiile de pandemie . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.1, pp. 228-234. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-560-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.1, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 376.3:616-36.21 | ||||||
Pag. 228-234 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
In this article is described the problem need for psycho-pedagogical assistance in the distance education of children with autism spectrum disorder. The whole problem consists in the almost total lack of sources in the field, that is: the problem of parental counseling (organization and contents), the organization of distance learning; application of distance learning methods, specially adapted educational platforms. The article analyzes the negative and positive characteristics of distance learning. Training methods are proposed that can be applied to children in distance learning conditions. |
||||||
Cuvinte-cheie autism spectrum disorder, distance learning, psycho-pedagogical assistance, education methods, psycho-pedagogical consultancy, motivation, pandemia, structuring, visualization |
||||||
|