Dezvoltarea laturii lexico-semantice în cazul tulburărilor de limbaj la preșcolari
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
614 45
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-21 14:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.37 (16)
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (658)
SM ISO690:2012
PONOMARI, Dorina. Dezvoltarea laturii lexico-semantice în cazul tulburărilor de limbaj la preșcolari . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.1, pp. 199-205. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-560-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 23, Vol.1, 2021
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021

Dezvoltarea laturii lexico-semantice în cazul tulburărilor de limbaj la preșcolari

Development of the lexico-semantical side in the case of language disorders in preschool schools

CZU: 376.37

Pag. 199-205

Ponomari Dorina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 30 aprilie 2022


Rezumat

The article presents methods for assessing language, namely the lexical and semantic side of language. The results of the evaluation of a sample of preschoolers with language disorders and the language developed according to age allowed the elaboration of a complex program of psycho-speech therapy intervention. The implementation of the developed program has demonstrated its efficiency and proposes it for application by those concerned.

Cuvinte-cheie
preschool age, language, speech therapy intervention, development of the lexical and semantic side of the language