Puterea ca metodă de influențare a procesului de negociere comercială în businessul touristic
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
632 43
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 10:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
658.852.013:338.48 (2)
Marketing. Sales. Selling. Distribution (90)
Tourism (537)
SM ISO690:2012
PLATON, Nicolae, JURAVELI, Tatiana. Puterea ca metodă de influențare a procesului de negociere comercială în businessul touristic. In: Economica, 2022, nr. 1(119), pp. 28-38. ISSN 1810-9136. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2022.119.028
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 1(119) / 2022 / ISSN 1810-9136

Puterea ca metodă de influențare a procesului de negociere comercială în businessul touristic

Power as a Method of Influencing the Process of Commercial Negotiation in the Tourism Business

DOI:https://doi.org/10.53486/econ.2022.119.028
CZU: 658.852.013:338.48
JEL: M1, L1, M16.

Pag. 28-38

Platon Nicolae, Juraveli Tatiana
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2022


Rezumat

Orice proces de negociere presupune existența unor părți distincte, a unui obiect al negocierii și a unui anumit context. Partenerii în negociere se află într-un anumit raport de forțe, una sau alta dintre părți putând să aibă un ascendent asupra celeilalte. Pentru ca negocierile să se soldeze cu efectul scontat și să soluționeze anumite dispute ce țin de businessul turistic, este necesar ca, dincolo de interesele personale ale negociatorilor, părțile să poată defini un proiect comun, care ar face ca obiectul tratativelor să fie realizat. Prezentul articol analizează efectul puterii ca metodă de influențare a procesului de negociere comercială în domeniul businessului turistic.

Any negotiation process implies the existence of distinct parties, an object of negotiation and a certain context. The negotiating partners are in a certain relationship of forces, one or the other of the parties being able to have an ascendant over the other. In order for the negotiations to have the expected effect and to resolve certain disputes related to the tourism business, it is necessary that, beyond the personal interests of the negotiators, the parties should be able to define a common project, which would make the object of the negotiations be accomplished. This article characterizes the effect of power as a method of influencing the process of commercial negotiation in the field of tourism business.

Cuvinte-cheie
negociere, negociator, business turistic, puterea în negocieri, negociere comercială,

negotiation, negotiator, tourism business, negotiating power, commercial negotiation