Condiții psihopedagogice de consiliere a familiei și liceenilor în contextul luării deciziilor în orientare profesională pedagogică
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
387 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-09 13:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+37.048.4 (2)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934)
Education in relation to the educand, pupil. Guidance (250)
SM ISO690:2012
RAILEANU, Olga. Condiții psihopedagogice de consiliere a familiei și liceenilor în contextul luării deciziilor în orientare profesională pedagogică. In: Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale, Ed. 1, 20-22 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 166-179. ISBN 978-9975-46-567-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale 2021
Conferința "Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale"
1, Chişinău, Moldova, 20-22 octombrie 2021

Condiții psihopedagogice de consiliere a familiei și liceenilor în contextul luării deciziilor în orientare profesională pedagogică

CZU: 37.015.3+37.048.4

Pag. 166-179

Raileanu Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2022


Rezumat

Orice aspect al procesului educațional presupune implicare activă și influență pozitivă din exterior, având misiunea de a favoriza înțelegerea mai clară a condițiilor psihopedagogice de alegere a traseului profesional și de a încuraja liceenii în căutarea identității profesionale, comfortabile și realiste. Articolul tratează aspectele funcționale de orientare profesională pedagogică corectă, de susținere a familiei și liceenilor în proiectarea carierei, precum și asigurarea șanselor egale de dezvoltare individuală și integrare socială. Rolul consilierii psihopedagogice a familiei și a liceenilor este de a optimiza identificarea și mobilizarea resurselor personale de care dispun beneficiarii, găsirea alternativelor în scopul integrării socioprofesionale, valorificarea capacităților de a face față problemelor derivate din situațiile conflictuale ce pot apărea pe parcursul traseului profesional.

Any aspect of the educational process involves active involvement and positive outside influence, with the mission to promote a clearer understanding of the psycho-pedagogical conditions for choosing the career path and to encourage high school students in search of professional identity, comfortable and realistic. The article deals with the functional aspects of correct pedagogical professional orientation, of supporting the family and high school students in career design, as well as ensuring equal opportunities for individual development and social integration. The role of psycho-pedagogical counseling for the family and high school students is to optimize the identification and mobilization of personal resources available to beneficiaries, finding alternatives for socio-professional integration, capitalizing on the ability to deal with problems arising from conflict situations that may arise during the career.

Cuvinte-cheie
consiliere, orientare profesională, decizie, integrare socioprofesională, traseu professional,

counseling, career guidance, decision making, socio-professional integration, career path