Adaptare contextual-pandemică a practicii pedagogice în mediul online. Orientări moderne în formarea profesională a cadrelor didactice
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
346 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-14 20:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.13 (434)
Education (14379)
SM ISO690:2012
GOROBEȚ, Evelina. Adaptare contextual-pandemică a practicii pedagogice în mediul online. Orientări moderne în formarea profesională a cadrelor didactice. In: Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice, 18-22 iunie 2021, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 203-209. ISBN 978-9975-46-541-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p203-209
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice 2021
Conferința "Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice"
Chisinau, Moldova, 18-22 iunie 2021

Adaptare contextual-pandemică a practicii pedagogice în mediul online. Orientări moderne în formarea profesională a cadrelor didactice

Contextual-pandemic adaptation of pedagogical practice in the online environment. Modern guidelines in the professional training of teachers

DOI:https://doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p203-209
CZU: 371.13

Pag. 203-209

Gorobeț Evelina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 aprilie 2022


Rezumat

Reflecţiile prezentului articol vizează profesionalizarea carierei didactice, care este unul dintre obiectivele ce vizează calitatea educației. Dinamica și complexitatea socioeconomică actuală solicită o adaptabilitate continuă din partea profesorilor. Aceștia sunt puși în situația de a-și dezvolta, periodic, competențele profesionale, pentru a întâmpina atât nevoile educaționale, actualizate, ale elevilor, cât și inovațiile științifice ce decurg din cercetarea în diverse domenii. Un aspect interesant ține de nevoile și provocările profesorilor în condiţii de pandemie cu coronavirus (SARS CoV-2). Noile condiții au impus trecerea practicii pedagogice în mediul online, o alternativă adoptată în multe programe de formare a profesorilor. Deoarece această decizie a fost considerată mai bună decât o retragere temporară din practică, elevii și mentorii lor au trebuit să se adapteze. Pentru viitor mai avem o certitudine, aceea că pandemia nu se va opri foarte curând. În rest, viitorul stă sub semnul probabilităţii. Actualitatea temei cercetate în prezentul articol listează formarea profesională să aibă în vedere înzestrarea cadrului didactic cu acele competențe necesare, astfel încât acesta să se simtă confortabil în toate situațiile care pot apărea în cursul activității sale didactice. Dinamismul, flexibilitatea, receptivitatea la nou și reflecția critică privind cerințele curriculare și demersul metodologic definesc profesia didactică modernă.

The reflections of this article goal at the professionalization of the teaching career, which is one of the objectives aimed at the quality of education. The current socio-economic dynamics and complexity require continuous adaptability from teachers. They are put in the situation to periodically develop their professional skills, in order to meet both the the updated students’ educational needs, as well as the scientific innovations that result from the research in various fields. An interesting aspect is related to the needs and challenges of teachers in conditions of pandemic coronavirus (SARS CoV-2). The new conditions have imposed the transition of pedagogical practice in the online environment, an alternative adopted in many teacher training programs. As this decision was considered better than a temporary withdrawal from practice, students and their mentors had to adapt. For the future we have another certainty, that the pandemic will not stop very soon. Otherwise, the future is a matter of probability. The topicality of the topic researched in this article lists the professional training, taking into account the endowment of teachers with the necessary skills so that they feel comfortable in all situations that may arise during their teaching activities. Dynamism, flexibility, receptivity to the new and critical reflection on curricular requirements and methodological approach define the modern teaching profession.

Cuvinte-cheie
formarea cadrelor didactice, practică pedagogică, formare online, pandemie, carieră didactică.,

teacher training, pedagogical practice, online training, pandemic, teaching career.

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<identifier identifierType='DOI'>10.46728/c.18-06-2021</identifier>
<creators>
<creator>
<creatorName>Gorobeț, E.</creatorName>
<affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Adaptare contextual-pandemică a practicii pedagogice &icirc;n mediul online. Orientări moderne &icirc;n formarea profesională a cadrelor didactice</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2021</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-46-541-0</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>formarea cadrelor didactice</subject>
<subject>practică pedagogică</subject>
<subject>formare online</subject>
<subject>pandemie</subject>
<subject>carieră didactică.</subject>
<subject>teacher training</subject>
<subject>pedagogical practice</subject>
<subject>online training</subject>
<subject>pandemic</subject>
<subject>teaching career.</subject>
<subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>371.13</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2021</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Reflecţiile prezentului articol vizează profesionalizarea carierei didactice, care este unul dintre obiectivele ce vizează calitatea educației. Dinamica și complexitatea socioeconomică actuală solicită o adaptabilitate continuă din partea profesorilor. Aceștia sunt puși &icirc;n situația de a-și dezvolta, periodic, competențele profesionale, pentru a &icirc;nt&acirc;mpina at&acirc;t nevoile educaționale, actualizate, ale elevilor, c&acirc;t și inovațiile științifice ce decurg din cercetarea &icirc;n diverse domenii. Un aspect interesant ține de nevoile și provocările profesorilor &icirc;n condiţii de pandemie cu coronavirus (SARS CoV-2). Noile condiții au impus trecerea practicii pedagogice &icirc;n mediul online, o alternativă adoptată &icirc;n multe programe de formare a profesorilor. Deoarece această decizie a fost considerată mai bună dec&acirc;t o retragere temporară din practică, elevii și mentorii lor au trebuit să se adapteze. Pentru viitor mai avem o certitudine, aceea că pandemia nu se va opri foarte cur&acirc;nd. &Icirc;n rest, viitorul stă sub semnul probabilităţii. Actualitatea temei cercetate &icirc;n prezentul articol listează formarea profesională să aibă &icirc;n vedere &icirc;nzestrarea cadrului didactic cu acele competențe necesare, astfel &icirc;nc&acirc;t acesta să se simtă confortabil &icirc;n toate situațiile care pot apărea &icirc;n cursul activității sale didactice. Dinamismul, flexibilitatea, receptivitatea la nou și reflecția critică privind cerințele curriculare și demersul metodologic definesc profesia didactică modernă.</p></description>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The reflections of this article goal at the professionalization of the teaching career, which is one of the objectives aimed at the quality of education. The current socio-economic dynamics and complexity require continuous adaptability from teachers. They are put in the situation to periodically develop their professional skills, in order to meet both the the updated students&rsquo; educational needs, as well as the scientific innovations that result from the research in various fields. An interesting aspect is related to the needs and challenges of teachers in conditions of pandemic coronavirus (SARS CoV-2). The new conditions have imposed the transition of pedagogical practice in the online environment, an alternative adopted in many teacher training programs. As this decision was considered better than a temporary withdrawal from practice, students and their mentors had to adapt. For the future we have another certainty, that the pandemic will not stop very soon. Otherwise, the future is a matter of probability. The topicality of the topic researched in this article lists the professional training, taking into account the endowment of teachers with the necessary skills so that they feel comfortable in all situations that may arise during their teaching activities. Dynamism,&nbsp;flexibility, receptivity to the new and critical reflection on curricular requirements and methodological approach define the modern teaching profession.</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>