Strategii de dezvoltare a elevilor pentru diminuarea anxietății școlare
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
435 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-08 15:11
SM ISO690:2012
MATASĂ, Elena. Strategii de dezvoltare a elevilor pentru diminuarea anxietății școlare. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 3 decembrie 2021, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2021, Ediția 6, pp. 174-178. ISBN 978-9975-161-01-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediția 6, 2021
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
Bălți, Moldova, 3 decembrie 2021

Strategii de dezvoltare a elevilor pentru diminuarea anxietății școlare


Pag. 174-178

Matasă Elena12
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Școala Gimnazială ”Miron Costin” Bacău
 
 
Disponibil în IBN: 16 martie 2022


Rezumat

School non-success is a negative and unfortunate alternative to school performance and it is also called school failure or unsuccess ful school performance. Modern theories of conceptualizing/ systematizing anxiety are common in a child's life. Each child had at least one brief experience of anxiety thus their reaction was to avoid or to abandon the given situation. The strategies and the conditions for preventing and eliminating school failure are established according to the causes that generate school non-success (family, relationships, psychosocial and school learning factors). Therefore, learning improvement has got a major contribution for students in the context of preventing or diminishing school anxiety.

Cuvinte-cheie
school anxiety, school failure, Strategies, mental development, teaching games, Human Development