Utilizarea tehnologiei și internetului în învățământul universitar
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
671 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-16 22:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.14.02:004 (4)
Higher education. Universities. Academic study (2676)
Computer science and technology. Computing. Data processing (4302)
SM ISO690:2012
FRĂSINEANU, Ecaterina Sarah. Utilizarea tehnologiei și internetului în învățământul universitar . In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 1, 27 noiembrie 2020, Chisinau. Chişinău: Garomont-Studio, 2020, Ediția 1, pp. 52-63.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 1, 2020
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
1, Chisinau, Moldova, 27 noiembrie 2020

Utilizarea tehnologiei și internetului în învățământul universitar

The using of Technology and Internet in Higher education

CZU: 378.14.02:004

Pag. 52-63

Frăsineanu Ecaterina Sarah
 
Universitatea din Craiova
 
 
Disponibil în IBN: 10 februarie 2022


Rezumat

In this study we focused on a topical field, eLearning – understood as training with the help of the Internet and technology. In e-Learning it is necessary to train digital competence, depending on the specifics of student training, because there are advantages and, also, difficulties encountered. The digital competence consists in the confident and critical use of the entire range of information and communication technologies for: information, communication and problem solving in all areas of life, being necessary for both categories of actors involved in teaching – teachers and students. The application to students showed us the need to modernize the educational offer, from rethinking courses to making available material resources and also the need to develop other competencies. In most cases, e-learning helps to improve the results of the educational process, but this contribution depends on the field of study of the students, and, sometimes, there are a number of failures, regarding the quality of the activity performed. This virtual resource can train a superficial learning, by focusing on the elements of presentation and not on the meanings, by the uncertainty of the data, by the “tacit borrowing of ideas”, etc., therefore, is required informational-methodological competence.

În acest studiu ne-am concentrat pe un domeniu considerat de actualitate, e-Learning – înțeles ca instruire cu ajutorul internetului și tehnologiei. În e-Learning este necesar să se formeze competența digitală, în funcție de specificul formării studenților, deoarece există avantaje și, de asemenea, dificultăți întâmpinate. Competența digitală constă în utilizarea cu încredere și în mod critic a întregii game de tehnologii ale informației și comunicațiilor pentru: informare, comunicare și soluționare a problemelor în toate domeniile vieții, fiind necesară ambelor categorii de actori implicați în actul didactic – profesori și studenți. Aplicarea la studenți ne-a arătat necesitatea modernizării ofertei educaționale, de la regândirea cursurilor, până la disponibilizarea resurselor materiale și, de asemenea, nevoia de a dezvolta și alte competențe. În cele mai multe cazuri, e-learning ajută la îmbunătăţirea rezultatelor procesului de învăţământ, însă această contribuţie depinde de domeniul de studiu al studenţilor şi, uneori, apar o serie de neajunsuri privind calitatea activităţii realizate. Resursa virtuală poate antrena o învăţare superficială, prin focalizarea asupra elementelor de prezentare şi nu asupra semnificaţiilor, prin incertitudinea datelor, prin “împrumutul tacit al ideilor” etc., de aceea, este necesară competenţa informațional-metodologică.

Cuvinte-cheie
e-learning, technology, competencies, specific learning, higher education.,

e-learning, tehnologie, competențe, învățare specifică, învățământ universitar.

Crossref XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'>
<head>
<doi_batch_id>ibn-150161</doi_batch_id>
<timestamp>1719988053</timestamp>
<depositor>
<depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name>
<email_address>[email protected]</email_address>
</depositor>
</head>
<body>
<collection>
<collection_metadata>
<full_title>Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului</full_title>
</collection_metadata>
<collection_issue>
<publication_date media_type='print'>
<year>2020</year>
</publication_date>
</collection_issue>
<collection_article publication_type='full_text'><titles>
<title>Utilizarea tehnologiei și internetului &icirc;n &icirc;nvățăm&acirc;ntul universitar </title>
</titles>
<contributors>
<person_name sequence='first' contributor_role='author'>
<given_name>Ecaterina Sarah</given_name>
<surname>Frăsineanu</surname>
</person_name>
</contributors>
<publication_date media_type='print'>
<year>2020</year>
</publication_date>
<pages>
<first_page>52</first_page>
<last_page>63</last_page>
</pages>
</collection_article>
</collection>
</body>
</doi_batch>