Articolul precedent |
Articolul urmator |
350 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-06 19:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.07:005 (150) |
Management aspects of educational institutions (200) |
Management (1920) |
SM ISO690:2012 ZGUREANU, Rita. Activitatea managerială a dirigintelui de clasă. In: Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională, 16 septembrie 2021, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 103-106. ISBN 978-9975-56-934-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională 2021 | ||||||
Conferința "Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională" Chişinău, Moldova, 16 septembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.07:005 | ||||||
Pag. 103-106 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Teachers are educational agents, closest to pupils and parents. In the training process, the teacher is the central figure for students. The educational influence of the manager on the class of pupils is determined by the way in which he performs his/her managerial roles, namely: Planning, organization, communication with pupils, management, guidance, rationale, advice, control, evaluation. In the learning process, the teacher is the main mentor of the students. Depending on the teacher’s guidance, the student forms behaviors that help him or her to become part of the learning activity. |
||||||
|